مشکل صنعت فلزات تحریم ترامپ نیست/ دولت موانع داخلی صادرات را بردارد

عصر معدن-نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه با وجود اعمال تحریم‌های جدید بر ضد صنایع فلزی کشور همچنان معتقدیم موانع داخلی کشور بیش از موانع بین المللی برای ما مشکل بوجود آورده است، گفت: ما فقط می‌خواهیم دولت موانع صادراتی را از بین ببرد.;

مشکل صنعت فلزات تحریم ترامپ نیست/ دولت موانع داخلی صادرات را بردارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، سید بهادر احرامیان ، با اشاره به اینکه در سال 97 قرار بود 12 میلیون تن فولاد صادر شود، اظهار داشت: متأسفانه این رقم با کاهش 20 درصدی محقق شد. اما جالب اینجاست ما در سال 97 تحریم جدیدی نداشتیم و حجم زیادی از مشکلات تولیدکنندگان متوجه موانع داخلی کشور بوده است.

    وی با بیان اینکه امروز نیز با وجود اعمال تحریم‌های جدید بر ضد صنایع فلزی کشور همچنان معتقدیم موانع داخلی کشور بیش از موانع بین المللی برای ما مشکل بوجود آورده است، افزود: ما تا حدی که از داخل کشور ضربه خورده‌ایم از تحریم امریکا متوجه ضرر نشده‌ایم. سال گذشته بخشنامه‌های ضدونقیض و محدودیت‌های صارداتی عاملی شد تا تولیدکننده فعالیت خود را به سختی انجام دهند.
    وی تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز نحوه بازگرداندن ارز صادر کنندگان نیز مشکل ساز شده و هر روز دولت فشار خود را بر سر تولیدکننده افزایش داده است. جالب اینجاست دولت تولیدکننده را ملزم به تنظیم بازار داخل و سپس صادرات می‌کند درحالی که تولید فولاد دو برابر نیاز داخل کشور است.
    احرامیان در ادامه صحبت‌های خود با اعلام اینکه در سال گذشته قیمت فولاد در بازار داخلی حتی از قراضه فولاد در بازارهای جهانی نیز پایین تر بود، اظهار داشت: این موضوع خود برای تولیدکنندگان قیمت گذاری را به صرفه نکرده بود، دولت در این شرایط به جای حمایت از تولیدکننده فقط به سرکوب قیمت‌ها پرداخته است.
    نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به فروش فولاد در بازارهای صادراتی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان در شرایط تحریم محصولات خود را با تخفیف هایی به بازارهای صادراتی می‌فروختند که به نظر می‌رسد با اعمال تحریم‌های جدید خریداران ریسک خرید از ایران را بهانه کرده و خواستار تخفیف‌های بیشتری هستند و البته در برخی از کشورها خرید به ایران بستگی به موضع گیری دولت آنها دارد که این موضوع باید از سوی دولت برطرف شود.

    وی تصریح کرد: ما فقط می‌خواهیم دولت در طول این سه ماه که برای اعمال تحریم‌ها فرصت داده شده با قدرت تسهیل صادرات را پیگیری کرده تا ما بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم. تأکید می‌کنم ما دوبرابر نیاز داخل فولاد صادر می‌کنیم که اگر در فروش آنها مشکلی ایجاد شود با مازاد تولید روبرو شده و حتی در آینده کاهش قیمت‌ها و ضرر برای تولیدکنندگان در بازار داخلی نیز به وجود خواهد آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر