اولین جلسه شورای مرکزی نظام مهندسی معدن در دوره ششم ناتمام ماند

دولت نباید در انتخابات "رییس" دخالت کند

عصر معدن- اولین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در دوره ششم، روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه به دعوت معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ریاست وی، در محل این وزارت برگزار شد.;

دولت نباید در انتخابات "رییس" دخالت کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بر پایه آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی معدن، اعضای شورای مرکزی باید در اولین جلسه، علاوه بر تعیین دبیر اجرایی و منشی شورا، دو نفر را به وزیر  صمت معرفی کنند تا وی یکی از آن دو را به عنوان رئیس سازمان برگزیند.
    هرمزناصرنیا در گفت وگو با «عصر معدن» با بیان این مطلب افزود: در این جلسه آقایان هادی حمیدیان، داریوش اسماعیلی و بنده برای احراز ریاست سازمان داوطلب شدیم.
    وی ادامه داد: نکته جالب توجه این بود که رئیس جلسه اعلام و تکلیف کردند که برای انتخاب دو نفر از بین این سه نفر باید رای گیری کتبی انجام شود و هرکدام از اعضا تنها نام یک نفر را باید در برگه انتخابی خود بنویسند.
    وی افزود: روش دیکته شده، از نظر منطق ریاضی رای گیری اشتباه است و به علاوه دخالت وزارتخانه در چگونگی تصمیم‌گیری اعضای شورا نابجا است و به نوعی بی احترامی به اعضای برجسته این شورا تلقی می‌شود. 
    وی ادامه داد: در این جلسه مباحثه ها و مذاکرات به گونه ناصحیحی پیش رفت و بیشتر به جدل شبیه بود و در نهایت نیز جلسه بدون حصول هیچ نتیجه‌ای خاتمه یافت. 
    وی افزود: در حالی که نزدیک به دو ماه طول کشید تا نتایج انتخابات در هیات عمومی اعلام و احکام منتخبان صادر شود، علت برگزاری عجولانه جلسه شورا و اتخاذ تصمیم درباره رئیس سازمان روشن نبود.
    وی افزود: حال با توجه به اینکه وزیر صمت قرار است به مجلس رفته و پاسخگوی نمایندگان باشد، این شایعه منشر شده که شاید با انتخاب دکتر اسماعیلی که نماینده مجلس شورای اسلامی است، به گونه‌ای امتیازی به مجلس داده می‌شد.
    وی همچنین از روش قدردانی از اعضای دوره قبلی شورای مرکزی انتقاد کرد.
    ناصرنیا تاکید کرد: دخالت‌های فراتر از حدود قانونی دولت در امور داخلی سازمان‌های غیردولتی قابل توجیه نیست.
    به گفته وی، مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی بخش مهمی از وظایف توسعه‌ای و پیشرفت کشور را به عهده دارند و همواره تعدادی از آنها در جایگاه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کلان کشور هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر