چینی‌ها سنگ ایران را به امریکا می‌برند

عصر معدن- دبیرکمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نبود آینده‌نگری بازار سنگ را با رکود مواجه کرد، گفت: سنگ خام ایران را با برند دیگر کشورها ازجمله چین به کشورهای کانادا و آمریکا صادر می‌کند.;

چینی‌ها سنگ ایران را به امریکا می‌برند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، شهریار شعبانی در خصوص رکود بازار سنگ، اظهار کرد: در یک برهه زمانی با توسعه ساخت‌وساز مسکن مهر، بازار داخلی سنگ رشد کرد، اما با افزایش مسکن میزان ساخت‌وساز و تقاضا کمتر شد. به این ترتیب نبود برنامه و آینده‌نگری صحیح، بازار سنگ را با رکود مواجه کرد.

    وی با بیان اینکه تولید واحدهای توسعه‌یافته بهره‌برداری سنگ، تنها جوابگوی بازار داخلی است، تاکید کرد: منابع و معادن سنگ کشور، ظرفیت لازم برای تولید سنگ را دارند، بنابراین برای اتصال به دهکده جهانی و افزایش صادرات، باید فضای کار برای تولید بیشتر مهیا شود.

    دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کیفیت و سایز محصولات سنگ مورد متقاضی جهان متفاوت است، ادامه داد: بنابراین تجهیزات، ماشین‌آلات مدرن و سرمایه کافی برای صادرات محصولات باکیفیت ضرورت دارد.

    وی با بیان اینکه کشور پتانسیل کافی برای صادرات سنگ را دارد، اما هنوز در دنیا مطرح نشده است، تصریح کرد: البته سنگ خام به کشور چین صادر می‌شود و در آنجا سنگ خام، برش خورده و باکیفیت بالا در جهان عرضه و شناخته می‌شود. به این ترتیب تقاضا و فروش سنگ کشور نیز افزایش می‌یابد.

    شعبانی با اشاره به اینکه سنگ ایران در دنیا شناخته شده است، افزود: بنابراین با صدور سنگ به صورت خام موافق هستم، زیرا کشور در صادرات این محصول با مشکل روبرو است، بنابراین ایران این محصول را با برند دیگر کشورها ازجمله چین به کشورهای کانادا و آمریکا صادر می‌کند.

    وی با بیان اینکه مشکل صنعت سنگ، نبود فرهنگ و الفبای تولید است، ادامه داد: نبود برنامه‌ریزی لازم، نوسانات نرخ ارز، قیمت بالای دستگاه‌های مدرن، مشکل صادرات، آوردن پول به کشور، برابری ارز با ارزهای جهانی ازجمله معضلات و موانع توسعه بازار سنگ محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر