معاون وزیر صمت در نشست شورای معادن استان فارس:

از سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری سنگ‌های تزیینی حمایت می‌کنیم

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه سنگ‌های تزیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: از هرگونه سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری اینگونه سنگ‌ها حمایت می‌کنیم.;

از سرمایه‌گذاری بر روی فرآوری سنگ‌های تزیینی حمایت می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی در نشست شورای معادن استان فارس در شیراز افزود: بهترین سنگ‌های دنیا در استان فارس یافت می‌شود اما این سنگ‌ها به شکل خام به خارج صادر می‌شود و در آنجا پس از فرآوری با ارزش افزوده بسیار بالا به فروش می‌رسد که چنین اتفاقی قابل قبول نیست.

    وی ادامه داد: از طرفی خواستار این هم نیستیم که جلو صادرات را بگیریم بلکه در پی این هستیم که سرمایه‌گذاران را حمایت و تشویق کنیم که بر روی فرآوری سنگ‌های تزیینی سرمایه‌گذاری کنند و هر کمک، همراهی و حمایت قانونی که از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز باشد انجام خواهیم داد.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: حاضریم که کمک کنیم و بهترین سنگ‌های کشور را در اختیار واحدهای فرآوری قرار دهیم تا آنها خود مبادرت به انجام این کار کنند و این مهم را که جلوگیری از خام فروشی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است به عنوان یک راهبرد اصلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال خواهیم کرد.

    اسماعیلی، با اشاره به قرار داشتن استان فارس بر روی نوار زاگرس اضافه کرد: این نوار نیز عمدتا دارای سنگ‌های رسوبی و آهکی است و در مطالعاتی که انجام می‌شود باید به این سمت برویم که مجموعه سنگ‌هایی که در چینن موقعیت زمین‌شناسی قرار دارند چه کاربردهایی می‎توانند داشته باشد.

    وی در پایان گفت: بی‌شک صنایع معدنی غیر فلزی فارس مانند آهک و گچ نیز می‌تواند در ایران نمونه باشد هرچند در کشور صنایع غیرفلزی تحت‌الشعاع صنایع فلزی قرار گرفته و فراموش شده‌اند که لازم است به این بخش توجه بیشتری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر