رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

پروژه "آسیب شناسی" و "تهیه و اجرای طرح جامع سنگ های تزیینی" در دستور کار ایمیدرو

پیشنهاد ارایه مشوق های توسعه صادرات معادن کوچک سنگ تزئینی

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از انتخاب مجری طرح پروژه آسیب شناسی و برنامه تهیه و اجرای طرح جامع سنگ های تزئینی طی اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: پیشنهادهای ایمیدرو به منظور رفع گلوگاه های صنعت سنگ های تزئینی در شورای عالی معادن مطرح و توسعه این بخش طی سال جاری سرعت خواهد گرفت.;

پروژه "آسیب شناسی" و "تهیه و اجرای طرح جامع سنگ های تزیینی" در دستور کار ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که در نشست ویدئوکنفرانس بررسی برنامه های این سازمان در حوزه سنگ های تزئینی سخن می گفت، افزود: پروژه ای با عنوان"آسیب شناسی" این حوزه سال گذشته توسط ایمیدرو تعریف شد و در کنار آن بحث تهیه طرح جامع سنگ های تزئینی، در قالب چنین پروژه ای جداگانه دنبال می شود.

    وی گفت: شرح خدمات طرح جامع صنعت سنگ کشور، بهمن ماه سال گذشته تهیه و تنظیم شده است.

    راهکارهای توسعه صنعت سنگ

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با طرح پیشنهاداتی در خصوص توسعه صنعت سنگ های تزئینی، اعلام کرد: تعیین مشوق های صادراتی (حذف عوارض صادراتی)، تامین تجهیزات، ارایه تسهیلات و بازاریابی فروش از جمله موضوعات کلیدی این حوزه به شمار می رود که در شورای عالی معادن پیگیری می شود.

    وی عنوان کرد: معافیت از پرداخت حقوق دولتی معادن کوچک تزئینی به منظور توسعه این معادن، به عنوان یک برنامه حمایتی می تواند شامل اینگونه معادن شود که شورای عالی معادن می تواند این مجوز را صادر کند.

    غریب پور ادامه داد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان راهبر توسعه این صنعت، می تواند با تهیه یک بانک اطلاعاتی متشکل از تعداد معادن غیرفعال سنگ های تزئینی و نظرخواهی از استان ها برای ارایه راهکار رونق اینگونه معادن، اقدامات لازم را داشته باشد.

    ایجاد بازارچه در استان اصفهان با رویکرد صادراتی

    رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه راه اندازی بازارچه سنگ های تزئینی در اصفهان به صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این بازارچه می تواند رویکرد صادراتی داشته باشد و در فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل این حوزه اثرگذار باشد.

    این گزارش می افزاید، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از نیمه دوم سال 97، توسعه حوزه سنگ های تزئینی را کلید زد. برگزاری جلسات مستمر و هم اندیشی با انجمن های تخصصی و فعالان این حوزه به منظور رونق این صنعت و همچنین تهیه طرح جامع سنگ های تزئینی توسط این سازمان طی سال جاری انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر