تعرفه‌های سنگین عراقی‌ها برای فولاد ایران

عصر معدن- نایب رییس انجمن فولاد ایران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری اتفاقات مهمی در کشور رخ داده و همه تحولات حول تحولات ارزی بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار تمهیداتی اندیشیده است.;

تعرفه‌های سنگین عراقی‌ها برای فولاد ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بهادر احرامیان با بیان این مطلب در ادامه افزود: ما در ایران حدود 24میلیون تن تولید داریم که مصرف داخل بیش از 13 میلیون تن نیست و کنترل بازار  لزوم چندانی ندارد.

    وی اظهار کرد: در بازار داخل قیمت محصولات داخلی هیچگاه از کیلویی7 تا 8 هزار تومان بالاتر نرفت، در حالیکه نرخ دلاری محصولات بیشتر بود، اما هیچ مشکلی برای تامین بازار داخلی نداشتیم و محصولات به وفور وجود داشته و دارد.

    وی افزود: ما در بازار ایران با وفور محصول مواجه هستیم.
    احرامیان یادآور شد: در دوره گذشته تحریم ها ایران دومین یا سومین واردکننده فولاد در جهان بود و بطور متوسط سالیانه 11 میلیون تن فولاد به ارزش هفت تا هشت میلیارد دلار وارد کشور می‌شد، اما اکنون مشکل این است که چگونه بتوانیم صادرات را ادامه دهیم. در واقع شرایط امروز نسبت به گذشته برعکس شده است.
    به گفته احرامیان، در 6 ماهه ابتدای سال، صادرات روند صعودی داشت اما به دلیل ابهامات بخشنامه های داخلی و نحوه بازگشت ارز صادراتی، آمار صادراتی 6ماهه اول سال صادرات نسبت به سال قبل نزولی شد و این روند در ادامه سال نیزادامه پیدا می‌کند.
    نائب رییس انجمن فولاد بیان کرد: مشتریان اصلی صادراتی ما از جمله عراق و افغانستان از محدودیت تحریم ها سو استفاده می‌کنند و در هفته های گذشته تعرفه های سنگینی برای واردات محصولات فولادی ایران قرار داده‌اند که می‌تواند عرصه را بر صادرات فولاد ایران تنگ‌تر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر