نایب رئیس انجمن سنگ ایران:

صادرات سنگ ساختمانی فرآوری شده ۱۴ درصد رشد داشته است

عصر معدن- نایب رئیس انجمن سنگ ایران با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ کشور مقصد صادرات سنگ کوپ و فرآوری شده ایران بودند، گفت: میزان صدور سنگ فرآوری شده پارسال نسبت به سال ۹۶، رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرد.;

صادرات سنگ ساختمانی فرآوری شده ۱۴ درصد رشد داشته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، «مالک رحمتی» در یک نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته 581 هزار تن سنگ فرآوری شده به ارزش 144 میلیون دلار و یک میلیون تن سنگ کوپ (نیمه فرآوری) به ارزش 161 میلیون دلار به مقاصد مربوطه راه یافت.

    به گفته وی، آمارهای موجود بیانگر ظرفیت 30 میلیون تنی ایران در بخش سنگ‌های ساختمانی است و سال گذشته با تولید 13.5 میلیون تن همچنان جایگاه خود را در میان 5 کشور شاخص حفظ کرده ایم.

    رحمتی ظرفیت ایران در زمینه سنگ فرآوری شده (کار شده) را 180 میلیون مترمربع و تولید را حدود 80 تا 85 میلیون متر مربع عنوان کرد.

    به گفته نایب رییس انجمن سنگ ایران، پارسال 69 کشور متقاضی سنگ کار شده ایران بودند که عراق با 269 هزار تن و امارات با 101 هزاز تن بالغ بر 65 درصد سنگ کار شده ایران را جذب کردند و در بخش سنگ کوپ (نیمه فراوری شده) چین با 812 هزار تن و رقم 140 میلیون دلار بیش از 80 درصد صادرات در این زمینه را به خود اختصاص داد و هند، امارات و ایتالیا از جمله دیگر بازارهای کشورمان بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر