بخش خصوصی پیشگام در مسولیت‌های اجتماعی

افتتاح جاده کنارگذر معادن گرانیت اوره نطنز

عصر معدن- جاده کنارگذر معادن گرانیت اوره نطنز با هزینه ۱۳ میلیارد ریال افتتاح شد.;

افتتاح جاده کنارگذر معادن گرانیت اوره نطنز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در مراسمی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان، مشاور رییس و مدیر روابط عمومی سازمان صنعت و معدن تجارت استان اصفهان،  رئیس دادگستری شهرستان نطنز:،فرمانده نیروی انتظامی ، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رییس آموزش و پرورش نطنز ،  دهیار و جمعی از اهالی روستای اوره  بهره برداری رسمی از پروژه احداث جاده کنار گذر  معادن گرانیت به طول حدود 8 کیلومتر و اعتبار 13 میلیارد ریال آغاز شد.
    مهندس صالحی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان در این مراسم با تقدیر از همت مالکان و بهره برداران معادن این منطقه در ایفای  مسئولیت های اجتماعی و اجرای طرحهای عام المنفعه گفت: احداث این جاده نقش مهمی در رونق معادن و تسهیل عبور و مرور به ویژه برای تعالی منطقه و رانندگان ناوگان ترابری سنگ و کارکنان معادن دارد.
    وی بر تلاش بهره برداران معادن این منطقه بر  تکمیل زیرساخت ها، حفاظت از محیط زیست و تامین امنیت تاکید کرد و گفت: جاده یکی از مهم ترین ارکان بهره برداری و استخراج معادن محسوب می شود.   

    صالحی به فعالیت واحدهای معدن گرانیت در استان اصفهان به ویژه شهرستان نطنز اشاره کرد و گفت: حدود نیمی از سنگ گرانیت کشور در این شهرستان استخراج می شود که امیدواریم با افتتاح این جاده شاهد ارتقای وضعیت ناوگان ترابری سنگ و کاهش هزینه های انتقال و همچنین موجب  تسهیل عبور و مرور کارکنان و حفاظت از محیط زیست باشیم.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی استان اصفهان اجرای صد درصد طرح جامع زیست محیطی در حوزه تخصصی سنگ های تزئینی در این منطقه خبر داد و گفت برای اولین بار در کشور مطالعات طرح جامع زیست محیطی با هدف ارتقای کمی و کیفی بهره برداران از معادن و تلاش برای حفظ محیط زیست و کمترین آسیب به طبیعت از سوی صاحبان معادن این منطقه به اجرا درآمد که می توان به عنوان یک الگوی موفق برای سایر معادن نام برد.

    جمشید مولایی بهره بردار معدن گدارسیاوش و دبیر کمیته معادن اوره و رییس انجمن معدنداران استان اصفهان در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت  اقتصادی معادن این منطقه گفت : مجتمع معادن سنگ گرانیت اوره  هم اکنون با فعالیت 14 معدن یکی از مراکز مهم استخراج سنگ گرانیت محسوب شده که دارای ویژگی های خاص اقتصادی و اجتماعی است.

    مولایی با اشاره به اجرای پروژه کنارگذر مجتمع معادن گرانیت اوره به طول 8 کیلومتر و با هزینه بالغ بر 126 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی گفت: اجرای این جاده شامل  انجام  زیرسازی و کوه بری ، عملیات تسطیح،   خرید قیر و اجرای اسفالت و نصب علائم رانندگی تماما از سوی بخش خصوصی و با همت مالکان معادن این منطقه انجام شد.
    مولایی به آسفالت بیش از 45 هزار متر مربع جهت اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت:  بیش از 6هزار و 400 تن آسفالت،  330 تن قیر و پانصد میلیون ریال هزینه نصب علائم رانندگی در این مسیر این پروژه شد.

    وی به هزینه 3 میلیارد ریالی کوهبری برای اجرای استاندارد این جاده اشاره کرد و گفت:  برای ارائه خدمات بهتر به رانندگان و اهالی منطقه پارکینگ امامزاده به مساحت 2000 مترمربع نیز تسطیح و آسفالت شد.
    مولایی افزود:  سالیانه بیش از 600 هزار تن سنگ گرانیت از مجتمع معادن گرانیت اوره نطنز استخراج و به سنگبری های سراسر کشور به ویژه استان های همجوار و تهران ارسال می شود.

    وی به  سهم 40 درصدی مجتمع معادن گرانیت اوره نطنز  از سنگ گرانیت کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون با احتساب ناوگان ترابری بیش از یکهزار نفر در این چهارده معدن  فعالیت می کنند.
    وی به اشتغال غیرمستقیم حدود 18 هزار نفر در استان‌های اصفهان و تهران اشاره کرد و گفت : مجتمع معادن گرانیت اوره نطنز مواد اولیه بیش از 160 کارخانه سنگبری را تامین میکنند.

    وی از شهرستان نطنز به عنوان  قطب تولید سنگ گرانیت کشور یاد کرد و گفت :مواد اولیه بخش عمده ای از سنگ های گرانیت صادراتی فرآوری شده توسط کارخانجات سنگبری  از معادن این منطقه تامبن می شود.
    مولایی به صادرات محصولات فراوری شده سنگ گرانیت اشاره کرد و گفت : هم اکنون سنگ این منطقه به کشورهای  ترکیه، روسیه، کردستان، عراق، گرجستان ، آذربایجان و ترکمنستان صادرات میشود.

    وی با اشاره به اهتمام مدیران معادن این منطقه در حفاظت از محیط زیست و تلاش برای حفظ طبیعت افزود برای اولین بار در کشور ، طرح جامع حفاظت از محیط زیست در حوزه تخصصی سنگ های تزئینی در این منطقه به صورت صددرصد در دو فاز مطالعاتی و اجرایی توسط بخش خصوصی به اجرا درآمد.
    در ادامه مراسم آیین افتتاح و روبان چینی جاده کنارگذر مجتمع معادن گرانیت اوره توسط پدر شهید والامقام رحیمی افتتاح و مورد برداری قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر