غریب پور خبر داد:

اصفهان پایلوت توسعه تولید و صادرات سنگ های تزئینی می شود

ایمیدرو، روند صادرات سنگ های تزئینی را تسهیل می کند

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: اصفهان پایگاه توسعه صنعت سنگ های تزئینی برای تولید و صادرات می شود.;

اصفهان پایلوت توسعه تولید و صادرات سنگ های تزئینی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، دکتر خداداد غریب پور که عصر دیروز به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه بررسی و رفع موانع صادراتی صنعت سنگ تزئینی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و مدیران دفاتر خارجی این سازمان سخن می گفت، تصریح کرد: اصفهان به سبب اینکه 30درصد از تولیدات صنعت سنگ تزئینی را برعهده دارد، پایلوت توسعه و رونق تولید و صادرات این صنعت می شود.

    غریب پور در این نشست که محمد آقاجانلو معادن طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، جعفر سرقینی مدیر عامل شرکت آسکوتک و وجیه ا... جعفری حضور داشتند، ادامه داد: برخی از غرفه های میدان نقش جهان اصفهان هم برای ارایه تولیدات کیفی صنعت سنگ در نظر گرفته می شود.
    وی افزود: ایمیدرو در این فرایند نقش تسهیل گری و پشتیبانی دارد و برای رفع موانع به ویژه در بخش صادرات، با نهادهایی همچون بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن و تجارت رایزنی می کند.
    غریب پور یادآور شد: طبق آمارهای به دست آمده اکنون بیش از 900 معدن غیرفعال در این حوزه وجود دارد که نیاز به احیا و فعال سازی دارند، از این رو ایمیدرو تسهیل برای تولید و صادرات این نوع معادن را در راستای طرح فعال سازی معادن کوچک انجام می شود.
    وی نقش شرکت تهیه و تولید در احیا معادن سنگ تزئینی را برشمرد و گفت: در بخش صادرات نیز شرکت های خارج کشور وابسته به این سازمان، قادر به همکاری برای بازاریابی و توسعه صادرات سنگ های تزئینی هستند و 4 کشور خارجی زمینه تسهیل صادرات این سنگ ها را فراهم خواهند کرد.
    وجیه ا... جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز گفت: طرح آسیب شناسی و عارضه یابی صنعت سنگ های تزئینی شروع شده و به زودی مشاور آن انتخاب می شود.
    جعفری تاکید کرد: نگاه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تنها بر مطالعه متمرکز نشده بلکه فعالیت ما در این صنعت کاملا عملیاتی و برای رونق تولیدات و صادرات است.
    وی افزود: اصفهان با توجه به سوابق و جایگاهی که در تولید سنگ دارد، محل مناسبی برای فعالیت کنسرسیوم صادراتی بخش خصوصی خواهد بود.
    از سوی دیگر جعفر سرقینی مدیر عامل شرکت آسکوتک با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات صنعت سنگ ایران تنها به کشورهای همسایه صادر می شود، گفت: این توانمندی وجود دارد تا با امکاناتی که در خارج کشور داریم به رونق صادرات این بخش دست یابیم.

    وی یادآور شد: برآوردها نشان داده کشورمان سالانه از توان صادرات یک میلیارد دلار سنگ تزئینی برخوردار است اما به طور متوسط نزدیک به 350 میلیون دلار صادرات از این بخش انجام شده است.
    مجتبی کاروان رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان خبر داد: به زودی اساسنامه شرکتی برای بازرسی و کنترل کیفیت تولیدات سنگ تزئینی نهایی می شود که بر استانداردهای جهانی و نیازهای مشتری خارج کشور و ارایه تضمین کیفی تولیدات، نظارت داشته باشد.
    وی تاکید کرد: بدین ترتیب دغدغه صدور تولیدات کم کیفیت و ضربه خوردن به بازار صادراتی از بین می رود.
    کاروان همچنین گفت: به زودی کنسرسیومی از بخش خصوصی برای توسعه صادرات سنگ های تزئینی کشور ایجاد می شود تا از عملکرد جزیره ای در این حوزه فاصله گیریم.
    احمدرضا بصیری، رئیس کمیته فرآوری سنگ و مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز تاکید کرد: وجود شرکتی برای کنترل کیفیت تولیدات صادراتی، سبب نظارت و افزایش اعتماد نزد مشتریان خارج کشور خواهد شد.
    از سوی دیگر مجتبی معدودی مدیر عامل شرکت خدمات صنعتی بازرگانی نیز از انجام مطالعات بازار سنگ تزئینی خبر داد و گفت: با کمک دفاتر خارج کشور ایمیدرو قادر به توسعه صادرات و کمک به این صنعت هستیم.
    حسام الدین فرهادی نسب، مشاور کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، برگزاری و پیگیری جلسات با همکاری ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی را سبب به نتیجه رسیدن توسعه صنعت سنگ های تزئینی دانست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر