اهداف استراتژیک ایمیدرو در "بومی سازی" اعلام شد

فراخوان شناسایی سازندگان توانمند داخلی

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن اعلام اهداف استراتژیک ایمیدرو در بخش بومی سازی، گفت: بومی سازی در شمار تکالیف مجامع شرکت ها قرار خواهد گرفت. وی همچنین بر تعیین شاخص ها و برنامه زمانبندی اجرای طرح های "ساخت داخل" تاکید کرد.;

فراخوان شناسایی سازندگان توانمند داخلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست کمیته بومی سازی ایمیدرو افزود: تاسیس صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر برای توسعه بومی سازی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و در دسترس قرار گرفتن سامانه بومی سازی برای اشتراک دانش و تجربیات در طرح بومی سازی مورد توجه است.

    وی برنامه ریزی مدیریت فرآیند یکپارچه بومی سازی، شناسایی و اولویت بندی لیست اقلام قابل بومی سازی از دیگر برنامه های ایمیدرو در این بخش خواند و گفت: فراخوان عمومی و تخصصی برای شناسایی سازندگان توانمند داخلی در سرعت بخشیدن به این هدف انجام به زودی اعلام خواهد شد.

    ابزارهای بومی سازی

    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ابزارهای موثر در تحقق اهداف بومی سازی گفت: با سازماندهی و یکپارچه سازی ظرفیت هایی همچون جشنواره های بهره وری، اینوماین، دانشگاه ها، شرکت های بزرگ، صندوق پژوهش و نوآوری فولاد، اقدامات استراتژیک بومی سازی را پیش خواهیم برد.

    تعیین شاخص و برنامه زمانبندی در بومی سازی

    غریب پور با اشاره به ضرورت تعیین شاخص ها و برنامه زمانبندی اجرای طرح های بومی سازی اظهار کرد: نقش مهم معدن و صنایع معدنی در اقتصاد بدون نفت و پایداری این حوزه موجب شده تا توجه به بومی سازی بیش از پیش شود.

    وی با اشاره به چشم انداز بومی سازی معدن و صنایع معدنی، عنوان کرد: برخورداری کشور از دانش و فناوری کامل طراحی و ساخت قطعات، تجهیزات و مواد و فرآیندهای زنجیره ارزش حوزه، با هدف پایداری تولید تا سال 1404 هدفگذاری شده است.

    تحلیل محیط کسب و کار

    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نقاط ضعف و قوت کشور در بومی سازی گفت: تجربه مناسب بسیاری از شرکت ها در بومی سازی و امکان استفاده از توان دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان برای توسعه، از نقاط قوت ما در بومی سازی محسوب می شود.

    غریب پور "توسعه زیرساخت های فنی" در بومی سازی را از موضوعاتی دانست که نیاز به تقویت و عزم ملی دارد.

    استراتژی های محوری

    وی با اشاره به دیگر عوامل موثر در توسعه بومی سازی معدن و صنایع مرتبط، اعلام کرد: حمایت از ایجاد فرآیند یکپارچه بومی سازی با تمرکز بر اجرا در انجمن ها و بنگاه های تولیدی و ایجاد صندوق ریسک پذیر حمایت از نوآوری و بومی سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    اشتراک‌گذاری تجربه بومی سازی

    رییس هیات عامل ایمیدرو ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی لازم برای به اشتراک گذاری تجربه های بومی سازی بنگاه ها در زنجیره را ضروری خواند و گفت: توسعه مشارکت های تکنولوژیک سازندگان داخلی با شرکت های صاحب فناوری جهانی نیز می تواند دستیابی به اهداف را سرعت بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر