جشنواره ملی فولاد ایران، فرصتی برای اشتراک اطلاعات

عصر معدن- مدیرروابط عمومی گروه فولاد مبارکه اصفهان درباره برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: حوزه های نمایشگاهی فرصت مناسبی برای تعامل ذی نفعان شرکت با بنگاه و رفع نیازهاست.;

جشنواره ملی فولاد ایران، فرصتی برای اشتراک اطلاعات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    محمد ناظمی هرندی در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: اکنون صنعت فولاد کشور و شاید کل اقتصاد کشور با چالش ویژه ای روبرو شده و آن هم تحریم‌های ظالمانه ای است که بر ایران اعمال شده است.
    به گفته وی، تحریمها به طور قطع صنایع فولادی را در فروش محصول و تامین قطعات و تجهیزات با مشکلاتی مواجه می کند. این چالش فرصتی ویژه است که ما به توان و دانش داخلی خود اعتماد کنیم.
    ناظمی هرندی ادامه داد: تصمیمی که فولاد مبارکه اصفهان و انجمن فولاد ایران در این زمینه گرفت مبنی بر این شد که نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با تمرکز بر بومی سازی برگزار شود.
    در واقع آنچه در این نمایشگاه اتفاق خواهد افتاد این است که اولا آنچه تا به اکنون در خصوص بومی سازی در شرکت ها انجام شده به اطلاع عموم می رسد که این اتفاق خود انتشار و اشتراک اطلاعات و دانش است. برای مثال قطعا اتفاقی که در فولادمبارکه اصفهان رخ داده در فولاد خوزستان انجام نشده، یا اقدامی در فولاد خوزستان صورت گرفته در مبارکه انجام نشده است، پس انتشار و اشتراک  گذاری این اطلاعات می تواند منجر به این موضوع شود که صنعت فولاد بتواند در این شرایط خاص بهتر خود را توانمند کند.
    مدیرروابط عمومی گروه فولادمبارکه اصفهان در ادامه سخنانش افزود: توان تولید بعضی از نیازمندیها نیز در کشور به وجود نیامده و این همان نقطه ای است که ما تمام نیازهای خود را که از خارج از کشور تامین می کردیم اعلام خواهیم کرد و دستورالعمل ویژه ای برای آن ایجاد و کتابچه هایی برای معرفی این نیازمندی ها تهیه می‌کنیم.
    ناظمی هرندی افزود: همچنین فراخوانی به صورت عمومی و خاص از کسانی خواهیم داشت که به طور بالقوه یا بالفعل توان تامین آن نیازمندی ها را دارند. در مجموع تمام موارد یادشده موجب می شود در این نمایشگاه بتوانیم برای هر نیازی به یک یا چند تامین کننده وصل شویم  و در یک زمان قابل قبول صنعت فولاد را از اتفاقات ناشی از تحریم و دیگر اتفاقات حاشیه ای آن باشد حفاظت کنیم و وابستگی آن را به حداقل برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر