در حاشیه حضور گروه فولاد مبارکه در اولین نمایشگاه رونق تولید ملی مطرح شد:

عملکرد موفق فولاد مبارکه اصفهان در حوزه بومی‌سازی

عصر معدن- نمایشگاه رونق تولید ملی با شعار «نهضت ساخت تولید داخل» با حضور شرکت فولاد مبارکه و بیش از ۴۰ شرکت داخلی در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی پل شهرستان اصفهان، با دو رویکرد اساسی لزوم حمایت از تولید داخلی با رونمایی از دستـــــاوردهای صنعتگــــــران و دانشمندان ایرانی، و نیز نمایش نیازهای وارداتی صنایع برگزار شد.;

عملکرد موفق فولاد مبارکه اصفهان در حوزه بومی‌سازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در آیین افتتاحیۀ این نمایشگاه، حمیدرضا فولادگر، نمایندۀ مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون ویژۀ تولید ملی، و سید حسن قاضی‌عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری اصفهان از غرفۀ فولاد مبارکه بازدید کردند و از نزدیک با فرایند بومی‌سازی این شرکت آشنا شدند.
    حمیدرضا فولادگر در این خصوص گفت: به‌منظور حمایت از تولید ملی و رونق تولید، علاوه‌بر قانون رفع موانع تولید، قانون حداکثر استفاده از تولید داخل تصویب شده است. طبق این قانون هیچ شرکت دولتی، نیمه‌دولتی و شرکت‌های خصوصی‌ای که از امکانات دولتی استفاده می‌کنند، تا قبل از حصول اطمینان از عدم امکان تولید کالا در داخل، اجازۀ واردات از خارج از کشور را نخواهند داشت.
    فولاد مبارکه درزمینهٔ بومی‌سازی خوب عمل کرده است
    در ادامه، قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: فولاد مبارکه درزمینۀ بومی‌سازی خوب عمل کرده است. این شرکت بایددر ادامه هم تا حد امکان نیازهای خود را در داخل تهیه کند تا باعث بهبود روند ایجاد اشتغال شود.
    وی ضمن تأکید بر این‌که فولاد مبارکه باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و با این دیدگاه که تحریم‌ها همواره برقرار خواهد بود، نیازهای خود را از داخل تهیه کند، تصریح کرد: این رویکرد باعث می‌شود تولیدکنندگان داخلی توانمند شوند و بتوانند با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر