بومی‌سازی، استراتژی راهبردی شرکت مس

عصر معدن- معاون هماهنگی شرکت مس گفت: همواره در طول‌ سال‌های گذشته بومی‌سازی؛ به عنوان یک استراتژی راهبردی در شرکت ملی صنایع مس ایران تعریف شده است و برای صیانت از تولید به دنبال بومی‌سازی مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید بوده است.;

بومی‌سازی، استراتژی راهبردی شرکت مس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، «مهدی مجدفر» با بیان اینکه طی سال‌های گذشته کشور ایران همواره مورد تهدید قدرت‌های استکباری بوده و تولید به‌عنوان خط قرمز شرکت پیوسته با چالش‌هایی در زمینه تامین قطعات و تجهیزات روبه‌رو بوده است گفت: خوشبختانه مدیرعامل شرکت مس از همان ابتدای کار همواره موضوع بومی‌سازی مواد و قطعات ماشین‌آلات را مورد تأکید قرار داده و در این ارتباط متولی ویژه‌ای هم تعریف کرده است.
    معاون هماهنگی شرکت مس تصریح کرد: فعالیت‌های مربوط به بومی‌سازی در شرکت مس با تعیین این متولی به جد شروع شده و مواردی که سابقه ساخت داخل داشته مجددا سفارش گذاری شده است. وی افزود: علاوه بر این، موارد جدید هم هم‌زمان با خرید خارجی به‌صورت آزمایشی جهت تست به خطوط تولید ارسال و نتیجه آن جهت تأیید نهایی همکاران خط تولید پیگیری می‌شود.
    مجدفر با اشاره به بالارفتن نرخ ارز و بالا رفتن قیمت خرید قطعات خارجی اظهار داشت: در این شرایط ساخت داخل و بومی شدن قطعات توجیه اقتصادی داشته و به نفع شرکت است.
    وی تاکید کرد: در زمینه بومی‌سازی همکاری همکاران خطوط تولید بسیار مهم است؛ زیرا هر قطعه چه از خارج و چه از داخل بایستی مورد تأیید همکاران خط تولید قرار بگیرد.
    معاون هماهنگی شرکت مس در ادامه به مدیریت‌ قراردادهای پیمانکاری در سال 97 به خاطر بالا رفتن قیمت ارز اشاره کرد و گفت: در سال 1397 با توجه به جهش نرخ ارز با چالش جدی در ارتباط با قراردادهای پیمانکاری مواجه شدیم و تقریبا اکثر پیمانکاران برای ادامه همکاری با مشکل ارز مواجه شدند.
    وی با بیان این‌که حتی در این شرایط بخش ریالی قرارداد هم دچار افزایش ناشی از تورم شد گفت: خوشبختانه با موافقت مدیرعامل شرکت مس و همکاری هیأت‌مدیره دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در قراردادهای ریالی فاقد تعدیل را مصوب و توانستیم ادعای پیمانکاران را در این چارچوب مدیریت کنیم که شرکت دچار کمترین آسیب مالی شود و همچنین پیمانکاران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر