در همایش «من صنعت انقلابی را دوست دارم » عنوان شد :

بومی سازی تجهیزات در ذوب آهن اصفهان دستاورد انقلاب و توفیق الهی است

عصر معدن- سردار سالار آبنوش معاونت اداره عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور و قائم مقام سابق قرارگاه خاتم الانبیا بیستم بهمن ماه با حضور در همایش « من صنعت انقلابی را دوست دارم » از خط تولید ذوب آهن اصفهان بازدید کرد و با مهرداد تولائیان معاون حوزه بهره برداری و مدیران این بخش دیدار و گفتگو کرد .;

بومی سازی تجهیزات در ذوب آهن اصفهان دستاورد انقلاب و توفیق الهی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» سردار آبنوش در این همایش به پیشرفت ذوب آهن اصفهان و دستیابی به تکنولوژی تولید ریل اشاره کرد و گفت : پیشرفت‌های عظیم کشور در بخش‌های دیگر نیز نتیجه کار فرزندان دانشمندان همین مرز و بوم بوده که به آن دست یافتند. وی با بیان این‌که این پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور به برکت خون‌ مطهر شهدا و جان‌فشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس است، افزود : با وجود این پیشرفت‌ها مشخص است که دشمنان نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

    وی به بومی سازی تجهیزات در بخش های مختلف شرکت اشاره کرد و این دستاورد را توفیق الهی دانست وتصریح کرد: عده‌ای سرسپرده غرب نیز در بخش‌های مختلف می‌گفتند که نمی‌شود و نمی‌توانیم، اما امروز به اذن خدا و با تلاش‌های فرزندان مؤمن و متعهد کشور ثابت کردیم که می‌شود و می‌توانیم.وی سوء مدیریت را یکی از معظلات مهم در کشور دانست و گفت : ما مدیران جوان و انقلابی زیادی در کشور داریم که باید در عرصه تصمیم گیری وارد شوند زیرا آن‌ها ایمان و علم لازم را دارند و می توانند در مسیر پیشرفت جهادی عمل کنند.

    معاونت اداره عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت : امروز ایران در مولفه‌های مختلف از جمله صنعت در دنیا و منطقه حرف برای گفتن دارد و دیگر دشمنان جرات تعرض و تهدید انقلاب اسلامی را ندارد. وی یاد آورشد : مردم دنیا در طول چهل سال با کلمه بسیج آشنا شده‌اند، بسیج بلاگردان مردم است، بلاگردان انقلاب است، سینه سپر کرده تا در مقابل هر بلایی هر خطایی هر تهدیدی که این نظام را، هر خطری که این مردم را تهدید کند از آنها حفاظت کند و بلاگردانشان باشد تا مردم آسیب نبینند و این فلسفه وجودی ماست.

    سردار آبنوش در بازدید از خط تولید ریل در گفتگو با خبرنگار ما گفت : تلاشگران ذوب آهن اصفهان جهادگران عرصه صنعت هستند ، فرزندان انقلاب معنای نه شرقی و نه غربی را در ذوب آهن به ثمر رساندند و بومی سازی این حجم از قطعات ، تولید متنوع محصولات با این کیفیت بدون توسل به خارج نوعی فرصت سازی در زمان تحریم است که این شرکت به آن مهم دست یافته است .

    وی با اشاره به این که کار شما در ذوب آهن اصفهان باعث سربلندی اسلام ، امام خمینی (ره) و تمامی انسان های آزاده شده است افزود : این مایه افتخار برای تمامی مردم ایران است که مادر صنعت کشور به تکنولوژی تولید ریل با استاندارد های جدید دست یافته است و امیدوارم در مسیر پیشرفت همچنان ثابت قدم باشید البته با پتانسیلی که در ذوب آهن دیدم مطمئنم این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت .

    سردار آبنوش با اشاره به گستردگی این صنعت در کشور گفت : یکی از دغدغه های امروز ما این است که بعضی از فعالیت ها بخوبی انجام نمیشود و مصداق آن همین صادرات سنگ آهن به خارج از کشور است در صورتی که یک صنعت به این بزرگی و قدمت نباید دغدغه مواد اولیه برای تولید باشد و کسانی که تحت عنوان منافع بیشتر مواد اولیه را خام فروشی می کنند خطاکار هستند و به مردم و انقلاب ضربه می زنند.

    مهرداد تولائیان معاون حوزه بهره برداری شرکت در جلسه ای که قبل از این همایش با حضور مدیران این حوزه برگزار شد با تبریک ایام اله دهه فجرپیروزی انقلاب اسلامی گفت : تولید در ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند است که بیش از 80 در صد تولید در دنیا نیز به این روش است .

    وی با اشاره به اینکه به علت عدم استفاده ذوب آهن اصفهان از یارانه انرژی بهای تمام شده محصولات بیش از سایر فولاد سازان است یادآور شد : بر خلاف تولید فولاد در دنیا ، در ایران اغلب فولادسازان از روش قوس الکتریکی به تولید فولاد می پردازند .

    وی گفت : ذوب آهن اصفهان از دوران جنگ گام به گام در حال بومی سازی و تولید محصولات با کیفیت می باشد و هم اکنون این مجتمع عظیم صنعتی علاوه بر بومی سازی تجهیزات توانسته بومی سازی فرایند ها را نیز انجام دهد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر