ساخت بخش عمده تجهیزات ذوب آهن توسط شرکت های ایرانی

عصر معدن- با ارتقا دانش داخلی و توانمندی شرکت های ایرانی امروز بخش عمده ای از تجهیزات شرکت ذوب آهن اصفهان به صورت داخلی تامین می شود.;

ساخت بخش عمده تجهیزات ذوب آهن توسط شرکت های ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳:۰۰

    محمد مسلمی مدیر خرید تجهیزات ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «عصرمعدن»، درباره وضعیت خرید تجهیزات ذوب آهن در شرایط تحریم بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 10 تا 15 درصد تجهیزات از خارج و مابقی توسط شرکت های داخلی تامین می شود.
    وی ادامه داد: برای خرید تجهیزات خارجی در زمان تحریم با مشکلاتی مواجه شدیم اما این مشکلات به اندازه ای نبودند که به روند کاری کارخانه آسیب وارد کنند.
    به گفته مسلمی، تجهیزات خارجی بیشتر شامل تجهیزات الکترونیک، خاص و تکنولوژی های هایتک می شوند که از کشورهای اروپایی خریداری می شود.
    مدیر خرید تجهیزات ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: در زمینه نقل و انتقالات مالی نیز شرایط چندان بد نیست.
    وی تاکید کرد: در مورد خرید تجهیزات تهاتر انجام نمی شود زیرا مشتری ها نیازی به این کار ندارند.
    مسلمی اظهار کرد: در سال حدود 10درصد از درآمد ذوب آهن صرف خرید تجهیزات می شود که از این میزان شاید تنها 1 الی 2 درصد آن مربوط به تجهیزات خارجی است.
    به گفته وی، کیفیت تجهیزات داخلی خوب بوده و خوشبختانه رو به بهبود در حرکت است. به هر حال شرکت های داخلی در تلاش هستند و در مقابل صنعت نیز به آنها کمک می کند تا کیفیت محصولات تولیدی آنها ارتقا پیدا کند.
    مسلمی افزود: می توان به طور تقریبی بیان کرد کارهای جدید ما بیشتر با شرکت های دانش بنیان در حال انجام است.
    وی با اشاره به تعامل شرکت های تولید کننده تجهیزات و شرکت های فولادی بیان کرد: به هر حال صنعت و شرکت های تولید کننده درد هم را می دانند. همانطور که آنها مشکل دارند ما نیز با مشکل همراه هستیم اما یکدیگر را درک می کنیم. خوشبختانه در زمینه پرداخت هزینه ها با مشکل خاصی مواجه نیستیم.
    مسلمی با اشاره به نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید افزود: نمایشگاه خوبی را شاهد بودیم و تجهیزاتی را که نیازمند بودیم در آن به نمایش گذاشتیم. تقریبا می توان گفت کار در زمینه ساخت قطعات شروع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر