مدیرعامل فولاد مبارکه در دیدار با رئیس دانشگاه اصفهان:

۷۵ درصد تکنولوژی صنعت فولاد کشور بومی سازی شده است

عصر معدن- هشــــــــــتم خردادماه جلســـه شــورای عالی دفتــــــر همکاری‌های شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان با حضور مهندس حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان، معاون تکنولوژی، مدیر تحقیق و توسعه و رئیس دانشگاه اصفهان به همراه معاون آموزشی، معاون پژوهشی و مدیر واحد ارتباط با صنعت این دانشگاه تشکیل شد.;

۷۵ درصد تکنولوژی صنعت فولاد کشور بومی سازی شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در این دیدار حمیدرضا عظیمیان با تاکید بر اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه تصریح کرد: استفاده از چراغ دانش می‌تواند در توسعۀ تکنولوژی و چرخۀ تولید و اقتصاد کشور نقش به‌سزایی داشته باشد.

    وی با بیان این‌که در چشم‌انداز و هدف‌گذاری‌های جدید فولاد مبارکه دست‌یابی به دانش فنی روز و تکنولوژی فولاد ترسیم شده است ادامه داد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم  تا پنج سال آینده به این هدف مهم و تعیین‌کننده برسیم. وی خاطرنشان کرد: اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد کشور و خاورمیانه است خوب است، ولی کافی نیست؛ باید از این مرحله عبور کنیم و صاحب تکنولوژی شویم. در این صورت است که می‌توانیم مجموعۀ کاملی باشیم.

    وی ضمن ابراز خرسندی از دست‌یابی به دانش فنی تولید گندله و آهن اسفنجی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر با اتکا به دانش فنی شرکت‌های داخلی 75 درصد تکنولوژی تولید فولاد را کسب کرده‌ایم و نیاز به تلاش بیشتری است که به 100 درصد تکنولوژی بومی دسترسی پیدا کنیم و برای تحقق این امر راهی جز استفاده از دانش داخلی که به‌خصوص در دانشگاه‌ها تولید می‌شود نداریم و این برای صنعت فولاد کشور یک الزام است.

    این گزارش حاکی است در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد دفتر همکاری‌های شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان، ترکیب کارگروه‌ها، وظایف و گزارش‌های آماری شامل نفرساعت همکاری‌ها، تعداد بازدیدها و مصوبات و تعداد RFP های استخراج شده و... ارائه شد.

    در همین خصوص دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان گفت: ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌ها بسیار بالاست و شاید هم‌اکنون از 50 درصد این ظرفیت استفاده می‌شود. این تجربۀ شرکت‌های بزرگ و موفق دنیاست که دانشگاه‌ها را به دل صنعت برده‌اند. رمز موفقیت در این مقوله این است که دانشگاه در همکاری نزدیک با صنعت قرار داشته باشد و در اتاق‌های فکر مشترک از دانش کسب‌شده استفاده کند.

    گفتنی است در پایان این نشست بر توسعۀ ارتباط و همکاری‌های دوجانبۀ شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان تأکید شد و قراردادهای همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر