هزینه ٤ هزار میلیارد ریالی ذوب آهن در بخش محیط زیست/بومی سازی تجهیزات زیست محیطی

عصر معدن- سرپرست مدیریت HSE شرکت ذوب آهن اصفهان از بومی سازی تجهیزات زیست محیطی این شرکت خبر داد.;

هزینه ٤ هزار میلیارد ریالی ذوب آهن در بخش محیط زیست/بومی سازی تجهیزات زیست محیطی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴:۰۰

    مجید مکارى در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره اقدامات زیست محیطى این شرکت اظهار کرد: دوب آهن اصفهان اقدامات گسترده اى در قالب پروژه هاى زیست محیطى با صرف هزینه هاى بسیارى در زمینه هاى آب، هوا و پساب و پسماند انجام داده است.

    وى ادامه داد: بیش از ٣۰ پروژه در زمینه هوا انجام شده است که شاخص ترین آن بازسازى و بهسازى کنورتورهاى فولادسازى است که روى کنوتور شماره 2 را با مشارکت شرکت آلمانى آغاز شده است و پس از دستیابى به نتایج، برروى کنوتورهاى یک و دو  با استفاده از توانمندى های داخلى شرکت ذوب آهن موفق شدیم حد آلایندگى ها را کاهش دهیم.

    سرپرست HSE شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین افزود: ما از سال ٨٨ تا پایان ٩٧ حدود ٤ هزار میلیارد ریال در بخش محیط زیست هزینه کرده ایم.

    مکارى اضافه کرد: در بخش مدیریت آب و پساب نیز اقدامات گسترده اى انجام شده است. در کنار این موارد فعالیت هایی در زمینه برداشت آب خام و برداشت از سطح رودخانه زاینده رود نیز انجام گرفته است که مجموعه اقدامات از  سال ١٣٧٥ تا ١٣٩٦ به میزان ٥۰ درصد کاهش برداشت آب خام و کاهش برداشت از رودخانه زاینده رود محقق شده است.
    به گفته وى، در ٦ ماهه اول سال ٩٧ نسبت به مدت مشابه سال ٩٦ ، به میزان ٢٥ درصد دیگر کاهش برداشت آب از رودخانه زاینده رود را شاهد بوده ایم.

    مکارى ادامه داد: در زمینه مسئولیت‌هاى اجتماعى بخشى از هزینه توسعه شبکه جمع آورى فاضلاب در شهر فولادشهر و ایمان دشت و نجف آباد را عهده دار شدیم. در کنار آن توسعه تصفیه خانه هاى این شهرها نیز با هزینه ذوب آهن انجام خواهد گرفت.

    سرپرست HSE شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین افزود: در زمینه هاى دیگر در راستاى سیاست هاى اقتصاد مقاومتى و کاهش وابستگى به کشورهاى خارجى، بومى سازى تجهیزات زیست محیطی را در دستور کار شرکت ذوب آهن قرار داده ایم. پروژه هاى مورد نظر در مرحله مهندسى، طراحى مونتاژ، ساخت و نصب و راه اندازى توسط مهندسان ذوب آهن انجام گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر