افت ملایم قیمت سنگ‌آهن در بازار چین

عصر معدن- محصولات فلزی طی ۲ هفته گذشته دستخوش تغییرات بسیاری بوده و مسائل و چالش‌های محیط‌زیستی و سخت‌گیری کشور چین برای کاهش آلودگی هوا بر میزان تولید و قیمت موادمعدنی اثرگذار بوده است.;

افت ملایم قیمت سنگ‌آهن در بازار چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    آهن قراضه
    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، متوسط قیمت صادراتی آهن قراضه درجه 1و2 فوب رتردام از 22/6/2018 تا 13/7/2018 دارای روند نزولی بوده و این قیمت‌ها در مقایسه با قیمت هفته قبل حدود 3درصد کاهش داشته است.
    گزارش‌های منتشره از بازار آهن قراضه در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد در هفته مورد بررسی، روند نزولی قیمت‌های معاملاتی بیشترگریدهای آهن قراضه ادامه یافت و تحت تاثیر عوامل مختلفی از قبیل تداوم احتیاط در سفارشات خرید از سوی کشورهای بزرگ وارد کننده از جمله کشورهای ترکیه، تایوان، هند و نیز تحت فشار ناشی از تداوم شرایط ضعیف حاکم بر بازار محصولات نهایی فولاد، قیمت های معاملاتی آهن قراضه در مقایسه با سطح قیمت‌های معاملاتی هفته قبل کمتر بوده است. در رابطه با تغییرات آتی قیمت آهن قراضه در هفته‌های پیش‌رو، تعداد زیادی از فعالان و تحلیلگران بازار، با اشاره به  احتمال استمرار کندی سفارشات خرید آهن قراضه به دلیل پایداری کندی تقاضا در بازار محصولات فولادی طویل، پیش بینی می‌کنند که وضعیت کند حاکم بر بازار آهن قراضه حداقل در کوتاه مدت ادامه یافته و قیمت آهن قراضه تحت فشار بیشتری قرار گیرد.
    سنگ‌آهن
    کارگروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت: قیمت سنگ‌آهن وارداتی چین نیز در مدت یادشده همراه با نوساناتی، دارای روند افزایشی ملایمی بوده است. کمترین قیمت سنگ‌آهن62 درصد استرالیا بر مبنای سی اف آر بنادر چین معادل 63/34 دلار/تن در روز چهارشنبه مورخ 11/7/2018 و بیشترین قیمت معادل 64/06 دلار/تن مربوط به روز پنجشنبه مورخ 12/7/2018 بوده و به این ترتیب، تفاوت حداقل و حداکثر قیمت معاملاتی سنگ‌آهن در هفته  مزبور به 72/0 دلار/تن رسید.
    بررسی شرایط بازار سنگ‌آهن نشان می دهد در بیشتر روزهای هفته مزبور، عمدتا" تحت تاثیر تقویت قیمت سنگ‌آهن و فولاد در قالب قراردادهای آتی و بازارهای فیزیکی در چین، قیمت معاملاتی سنگ‌آهن تقویت شد و مجددا" به بالای 64 دلار/تن رسید. هرچند، در برخی  از روزهای هفته مزبور، تحت تاثیر افت قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی و تضعیف قیمت سنگ‌آهن و فولاد در قالب قراردادهای آتی، اعمال محدودیت های بیشتر تولید در منطقه تانگشان این کشور و نگرانی از افت تقاضا برای مواد اولیه تولید فولاد و کاهش واردات سنگ‌آهن چین در ماه ژوئن، بازار سنگ‌آهن شاهد افت ملایم قیمت بوده است.
    فولاد خام بیلت
    قیمت معاملاتی بیلت در تعداد زیادی از بازارهای عمده جهانی کاهشی بوده و در برخی از بازارها هم ثبات قیمت ها و حتی بعضا" رشد قیمت گزارش شده است. بررسی شرایط بازار بیلت در مناطق مختلف دنیا نشان می‌دهد در بیشتر این بازارها به دلیل تداوم کندی تقاضای خرید بیلت و ضعف حاکم بر بازار محصولات فولادی طویل و نیز افت قیمت آهن قراضه، قیمت های معاملاتی بیلت دارای کاهش بوده است و احتمال بهبود شرایط حاکم بر بازار بیلت در کوتاه مدت ضعیف به نظر می رسد.
    محصولات فولادی طویل میلگرد
    آخرین قیمت میلگرد در بازارهای جهانی، طبق گزارش متال بولتن، بشرح جدول فوق می باشد که بیانگر این امر  می باشد که تغییرات قیمت صادراتی میلگرد در هفته مورد بررسی در بازارهای عمده جهانی دارای روند متفاوتی بوده است و مواردی از افزایش، کاهش و ثبات قیمت ها در بازارهای مختلف گزارش شده است. اخبار منتشره نشان می دهد که به دلیل افت قیمت آهن قراضه و تداوم ضعف و کندی تقاضای خرید میلگرد در بیشتر نقاط دنیا، بازار محصولات فولادی طویل در بیشتر بازارها تحت فشار قرارداشته و موجب افت قیمت ها گردیده است. هر چند، باید اشاره کرد که همزمان محدودیت دسترسی و عرضه در بعضی از بازارها از قیمت میلگرد حمایت داشته و موجب تقویت آن در این بازارها گردیده است.

    محصولات فولادی تخت ورق گرم و سرد صادراتی

    در هفته مزبور، قیمت محصولات فولادی تخت گرم در بیشتر بازارهای عمده جهانی از افت برخوردار بوده و در برخی از بازارها هم ثبات داشته است. بررسی شرایط بازار محصولات فولادی تخت در مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد که به دلیل تفاوت شرایط حاکم بر بازارهای مختلف از حیث میزان تقاضاوعرضه، جهت تغییرات قیمت محصولات فولادی تخت در بازارهای مختلف هم متفاوت می باشد. به عقیده بیشترفعالان بازار، درصورت عدم بهبودوضعیت تقاضابرای ورق، احتمال بهبود قیمت ها ضعیف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر