افت موجودی انبارهای فولادی چین

عصر معدن- موجودی انبارهای فولاد در چین طی هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افت داشته و به ۱۴/۱۵ میلیون تن رسیده که ۵/۷ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.;

افت موجودی انبارهای فولادی چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» با رشد تقاضا از اوایل آوریل و توقف فعالیت فولادسازان در استان ژوژو، تولید فولاد طی هفته های گذشته افت یافت. این تحولات به فاندامنتال عرضه و تقاضا کمک کرده و احتمال می رود فضا برای رشد بیشتر قیمت فولاد در بازار داخلی چین مهیا باشد.

    پلنر نوشت: از سوی دیگر، با سودآوری بالای فولادسازان چینی، فشار کمبود نقدینگی تا حدود زیادی از روی آنها برداشته شده و نیاز به پایین آوردن قیمت برای فروش محصولات فولادی کمتر شده است. بنابراین فروشندگان توانایی مانور بیشتری در پیشنهادات خود پیدا کرده اند.

    البته شایان ذکر است  با افزایش حاشیه سود فولادسازان به بالای 1000 یوان در تن از یکسو، و رفع محدودیت های تولید خصوصا در منطقه ژوژو از سوی دیگر، در آینده با افزایش عرضه رشد قیمت کمی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

    بهای بیلت امروز در بازار تانگشان به 3630 یوان/تن رسید که 40 یوان رشد را نسبت به دیروز نشان مبارزه دهد. میانگین بهای میلگرد در 25 شهر مهم چین نیز با 10 تا 120 یوان رشد به 4120 یوان/تن رسید. بخشی از افزایش این هفته را می توان به خرید مصرف کنندگان در آستانه تعطیلات ماه می نسبت داد. تحلیلگران معتقدند که قیمتها پس از تعطیلات جای رشد بیشتری دارد. ادامه محدودیت های تولید، موجودی پایین انبارها و حجم خریدها پیش از تعطیلات دلایل این رشد هستند.

    موجودی بیلت در شمال چین در روز جمعه 676 هزار تن گزارش شده که نسبت به هفته گذشته 84 هزار تن کاهش را ثبت کرده است. با جمیع موارد بالا انتظار می رود نیمه دوم سال 2018 برای صنعت فولاد چین شرایط بهتری را رقم بزند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر