رحمانی اعلام کرد :

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در زنجیره تولیدات فلزات اساسی طی ۳ سال گذشته

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت به اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تامین نیاز داخلی به فولاد و فلزات غیر آهنی از جمله فولاد، مس و آلومینیوم، از سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد دلار در این بخش از سال ۹۵ تاکنون، خبر داد.;

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در زنجیره تولیدات فلزات اساسی طی ۳ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: هم اکنون توازن قابل محسوسی در تکمیل زنجیره صنایع مرتبط با فلزات اساسی به ویژه در صنعت فولاد کشور به وجود آمده است.
    وی گفت: تا پایان سالجاری شاهد افتتاح طرح های بزرگی در حوزه صنایع معدنی کشور خواهیم بود که از جمله آن ها چند طرح تولید آلومینیوم در جنوب و شمال شرق کشور خواهد بود.
    وزیر صمت اضافه کرد: رویکرد اجتناب ازخام فروشی مواد معدنی با جدیت تمام در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود که در همین راستا شاهد سرمایه گذاری عظیم در این حوزه طی 3 سال گذشته هستیم.

    اجرای طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک
    رحمانی در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به طرح بزرگ احیای معادن کوچک در سطح کشور گفت: در این طرح ظرفیت های خود مردم باید لحاظ شده و با مشارکت خود آنها می توانیم شاهد نتایج بسار خوبی باشیم.
    وی خاطرنشان کرد: برای احیای معادن کوچک، وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی اطلاعات فنی و حتی خدمات مدیریتی لازم را در اختیار فعالان و سرمایه گذارن علاقمند به این حوزه قرار خواهد داد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح احیاء، توسعه و فعال سازی معادن کوچک با هدف جلب سرمایه گذاری مردم دنبال می شود و به همین منظور از مردم و تشکل ها دعوت می کنیم در این خصوص سهم و میزان مشارکت خود را افزایش دهند.
    رحمانی اظهار داشت: برنامه فعالسازی معادن کشور با 5 هدف بزرگ از جمله اجرای نقشه راه معادن و صنایع معدنی کشور، اجرای طرح توسعه فعالیت های اکتشافی، طرح احیاء، توسعه و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، طرح تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و طرح نوسازی و تجهیز معادن کشور دنبال می شود که امیدواریم شاهد تحولی بزرگ در این بخش مهم اقتصادی کشور در چند سال آینده باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر