تاثیر تحریم فلزات ایران در بازارهای جهانی

عصر معدن- به گفته تحلیلگران اقتصادی، اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه بخش فلزات ایران، بر بازارهای جهانی تاثیرگذار است و موجب کمبود و بحران در بازارهای جهانی می شود.;

تاثیر تحریم فلزات ایران در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه رفتارهای خصمانه با مردم ایران، چهارشنبه هفته گذشته با صدور فرمان اجرایی، بار دیگر تحریم هایی را علیه بخش آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران اعمال کرد.
    این فرمان «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه در سالروز خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی «برجام» که مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است و اعمال تحریم های غیرقانونی علیه ایران صادر شد.
    به نوشته «بیزینس استاندارد»، تحریم های جدید آمریکا علیه بخش فولاد و معدن ایران بر تولیدکنندگان هندی که در زمینه فولاد با جمهوری اسلامی همکاری می کنند، تاثیر می گذارد.
    محیط سینگلا Mohit Singla رئیس شورای توسعه تجاری هند گفت: تحریم های جدید آمریکا بر تولیدکنندگان هندی که در زمینه تولید فولاد، شمش فولاد و میلگرد با هدف صادرات در ایران مشغول به کار هستند، تاثیرات منفی خواهد گذاشت.
    وی افزود: این تحریم ها در دراز مدت بر واردات فلزات و دیگر منابع معدنی هند از ایران تاثیرمی گذارد و بدون شک بر توان سرمایه گذاری دهلی نو در بندر چابهار اثرات منفی خواهد گذاشت.
    بر اساس این گزارش، میزان مبادلات تجاری هند و ایران در سال 2017-2018 بیش از 13 میلیارد و 700 میلیون دلار برآورد شده است.
    همچنین به نوشته فایننشال تایمز، اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران سبب بروز فشار بیشتر در بازار سنگ آهن جهان خواهد گذاشت.
    بهای سنگ آهن در پایان معاملات هفته گذشته با 2.8 دهم درصد افزایش به 95 دلار و 80 سنت در هر تن صعود کرد.
    اخیرا بهای جهانی سنگ اهن به دنبال اعلام کاهش تولید شرکت معدنی «واله» برزیل، بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان، به بیشترین میزان خود در پنج سال گذشته رسید.
    در پی شکستن سد آب یکی از معادن شرکت معدنی واله که سبب کشته شدن حداقل 50 نفر و مفقود شدن 200 تن دیگر شد، مقامات قضایی برزیل در حکمی اعلام کردند این شرکت معدنی باید مجموع تولیدات سنگ آهن خود را به 307 تا 332 میلیون تن برساند.
    به دنبال این حادثه، دادگاهی در برزیل دستور توقف تولید بخشهای مختلفی از این معدن را صادر کرد.
    همچنین شرایط نامساعد جوی در استرالیا که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن عیار بالا در جهان به شمار می آید، زمینه افزایش بهای این ماده معدنی را فراهم کرد.
    برخی تحلیلگران اقتصادی، پیش بینی کردند قیمت سنگ آهن به 100 دلار در هر تن افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر