سقوط قیمت سنگ‌آهن و فولاد چین

عصر معدن- بهای معاملات آتی سنگ آهن چین همسو با معاملات آتی میلگرد فولادی روز دوشنبه با وجود کاهش موجودی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به تقاضای پایین دستی کمتر، سقوط کرد.;

سقوط قیمت سنگ‌آهن و فولاد چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بهای معاملات سنگ آهن برای تحویل در سپتامبر در بازار بورس کالای دالیان 2.1 درصد کاهش یافت و به 441 یوان (70.20 دلار) در هر تن رسید.

    بهای معاملات آتی میلگرد فولادی در بازار شانگهای 0.9 درصد کاهش یافت و به 3393 یوان در هر تن رسید.

    روند کاهش موجودی میلگرد هفته گذشته ادامه یافت و با 521 هزار و 600 تن کاهش، به 8.68 میلیون تن رسید. در این بین، آمار شرکت "مای استیل" نشان داد سنگ آهن دپو شده در بنادر چین 731 هزار و 600 تن در مقایسه با یک هفته قبل کاهش یافت و به 160.4 میلیون تن رسید.

    به گفته ژو هائو، تحلیلگر شرکت "اورینت فیوچرز"، فرآیند کاهش موجودی محصولات فولادی به آرامی انجام می‌گیرد و به بهبود فضای بازار کمک می‌کند. با این‌همه دورنمای تقاضای ضعیف در بازارهای داخلی و خارجی به فشار منفی بر قیمت‌ها اضافه می‌کند.

    رگولاتور اوراق بهادار چین روز جمعه اعلام کرد این کشور به سرمایه گذاران خارجی اجازه خواهد داد از چهارم ماه مه در بازارهای معاملات آتی سنگ آهن فعالیت کنند. اقدام مذکور جدیدترین تلاش پکن برای بین‌المللی کردن بازارهای کالاهای خود است.

    البته گشودن بازار معاملات آتی سنگ آهن تاثیر محدودی بر قیمت‌ها خواهد داشت زیرا قیمت‌های بازار دالیان با بازار سنگاپور مرتبط است.

    بر مبنای آمار "مای استیل"، نرخ استفاده کوره‌های ذوب آهن کارخانه‌های فولادسازی چین هفته گذشته 1.93 درصد رشد کرد و به 66.99 درصد رسید که بالاترین میزان از اوایل نوامبر به این طرف بود.

    طبق آمار متال بولتن، سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به بندر کینگدائوی چین روز جمعه 25 سنت در هر تن افزایش یافت و به 64.96 دلار در هر تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر