جنگ ترامپ سنگ‌آهن را هم شوکه کرد

عصر معدن- سنگ‌آهن بین شوک تامین برزیل و جنگ تجاری ترامپ با چین قرار گرفت.;

جنگ ترامپ سنگ‌آهن را هم شوکه کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اگر رئیس‌جمهورامریکا دونالد ترامپ تهدید خود را برای افزایش تعرفه‌های گمرکی خود علیه چین انجام دهد، قیمت سنگ معدن به طور فزاینده‌ای صعود خواهد کرد، چراکه عرضه کم‌تر سنگ‌آهن از سوی برزیل و احتمال نزولی تقاضای ضعیف وجود دارد.

    درواقع تهدید توییتر ترامپ در روز یکشنبه برای افزایش تعرفه‌ها بر روی 200 میلیارد دلار از واردات از چین تا 25 درصد، نشان‌دهنده معضل سنگ آهن است.
    این موارد در حالی مطرح می شود که آینده سنگ‌آهن در بازار "دالیان"، مناسب‌ترین بازار برای مواد سازنده فولادی، در اوایل تجارت کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران نگران بودند که مذاکرات تجاری بین ایالات‌متحده و چین به طور موثر از خط خارج شده‌است. در واقع آنها بهای سنگ آهن را به میزان 1.9 درصد به پایین ترین قیمت روزانه 622.5 یوان (91.95 دلار) رساندند، اما پس از آن بخش اعظم باقیمانده از روز را صرف بهبود شرایط کردند تا به میزان اندکی در 633.5 یوان، فقط 1یوان از نزدیک قبلی کاهش پیدا کند.

    این چرخش احتمالا به این دلیل است که سرمایه گذاران شروع به تمرکز بر روی مسئله دیگری برای سنگ آهن کردند؛ چراکه برزیل، صادر کننده شماره دو در کنار استرالیا از دست دادن کالا است.
    بر اساس داده های تجاری رسمی منتشر شده برزیل در ماه آوریل به ترتیب 18.34 میلیون تن سنگ آهن فروخته که 17 درصد کمتر از ماه قبل و 29 درصد از همان ماه مشابه یک سال قبل است.

    گفتنی است بعد از اینکه سد باطله ای در اواخر ژانویه در یکی از معادن واله منفجر شد و بیش از 300 نفر کشته شدند، اعتماد به رکورد ایمنی معدنچی را به پایان رساند و معدن بسته شد.
    طبق آمار موجود، در 4ماه اول سال 2019، صادرات برزیل 97.2 میلیون تن بوده است که از 111.9 میلیون در همان دوره در سال 2018 با توجه به ردیابی و داده های بندری که توسط Refinitiv تهیه شده است، کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر