تحریم اثر چندانی بر تجارت سنگ‌آهن ایران و چین ندارد

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن آیران اظهار کرد: ایران پیش از برجام با چین همکاری داشت و در آن زمان که تحریم ها بیشتر از امروز بود قراردادی متوقف نشد.;

تحریم اثر چندانی بر تجارت سنگ‌آهن ایران و چین ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    قدیر قیافه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر لغو قرار داد خرید سنگ آهن از سوی برخی شرکت های چینی، به «عصر معدن» گفت: بنده چنینی موضوعی را نشنیده‌ام. در کنار این اخبار نباید فراموش کرد که شرکت‌های چینی در گذشته که ما با تحریم مواجه بودیم، دست به چنین کاری نزدند. در حالیکه در آن روزها تحریم ها بیش از امروز بود.
    وی ادامه داد: البته برخی اخبار منتشر شده مبنی بر لغور قراداد چینی ها برای خرید سنگ آهن از ایران مربوط به یک شرکت چند ملیتی است.
    قیافه تاکید کرد: بنده تا به این لحظه با این موضوع مواجه نشده‌ام.
    عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن آیران ادامه داد: متاسفانه با طرح این مسائل ما خود به مشکلات دامن خواهیم زد. ایران پیش از برجام با چین همکاری داشت و در آن زمان که تحریم ها بیشتر از امروز بود قراردادی متوقف نشد.
    قیافه افزود: تصور بنده این است که خروج امریکا از برجام نمی تواند تاثیر زیادی بر حضور سنگ آهن ایران در بازار چین داشته باشد. مگر آنکه ما با اقداماتی در داخل کشور  مانند مطرح شدن دوباره وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن خود تحریمی کنیم. این اتفاق در زمان تحریم می تواند شرایط را سخت تر کند در حالی که امروز نیازمند درآمد ارزی بیشتر هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر