واردات سنگ آهن افزایش یافت

عصر معدن- واردات سنگ آهن چین در ماه مه افزایش یافت، اما بحران عرضه همچنان ادامه دارد.;

واردات سنگ آهن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» واردات سنگ آهن چین در ماه آوریل نسبت به 18 ماه گذشته کاهش یافت، اما در سال گذشته نیز به دلیل اختلافات برزیل و استرالیا این ماده معدنی با کاهش همراه بود.

    بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن  واله برزیل نیز در ماه گذشته 83.75 میلیون تن از این ماده را به خود اختصاص داد  و در ماه مه 2018، 11درصد کاهش یافته است. با توجه به اطلاعات اداره عمومی گمرک در روز دوشنبه، میزان مصرف بزرگترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن جهان به 83.75 میلیون تن رسید.

    شرکت واله برزیل پس از یک فاجعه مرگبار در یکی از سدها، حمل بار خود را کاهش داده و این در حالیست که معدنچی استرالیا، گروه بی‌اچ پی، ریوتینتو و فورتسکیو توسط یک سیکلون گرمسیری در استرالیا غربی تحت تاثیر قرار گرفتند.

    این اختلالات در میان موجی از تولیدات فولاد چین به وجود آمد و به همین دلیل واردات افزایش یافت. در ماه آوریل، قیمت سنگ‌آهن در چین افزایش یافت با این حال رکورد  در اواخر ماه گذشته ثبت شده است.

    ریچارد لو، تحلیل گر CRUدر پکن بیان کرد:  معدنچیان پس از اثرات بد آب و هوای بد، قیمت محموله‌های سنگ معدن را افزایش دادند.

    واردات سنگ آهن چین در ماه مه افزایش یافت، اما بحران عرضه همچنان ادامه دارد.

    صادرات سنگ آهن برزیل به این دلیل بالا رفته که تقاضای چین رشد داشته و نگرانی ها در مورد عرضه شرکت واله نیز کم شده است. تا اواخر ماه می موجودی سنگ آهن بنادر چین از 133.6 میلیون تن اوایل ماه به 124.9 میلیون تن رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر