آیا ۲۰۱۸ پایان رشد قیمت الکترود گرافیتی خواهد بود؟

عصر معدن- پیش بینی شده تولید الکترود گرافیتی در چین در فاصله سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت اما افزایش مصرف الکترود در دو سال آینده کند تر خواهد شد و به این ترتیب افزایش تولید آن احتمالاً موجب مازاد عرضه در بازار چین و همچنین بازارهای جهانی خواهد شد . در نتیجه سال جاری ممکن است زمانی باشد که شاهد بالاترین قیمت در بازار الکترود گرافیتی باشیم.;

آیا ۲۰۱۸ پایان رشد قیمت الکترود گرافیتی خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن» به نقل از پلنر، در سال گذشته بسیاری از کارخانه های کوچک تولید الکترود در چین بسته شده که منجر به کسری الکترود در بازارهای جهانی شد و همین موضوع قیمت تمام شده تولیدکندگان را در سال 2017 افزایش داد . در هر صورت بهبود شرایط اقتصادی اغلب کارخانه ها را قادر ساخت تا به ساخت کارخانه های تولید الکترود روی آوردند .

    در سال جاری حداقل 12 واحد تولید الکترود در چین راه اندازی می شود و به طور کلی ظرفیتهای طراحی شده جدید توان تولید 524,000 تن  الکترود در سال را خواهند داشت . از جمله بزرگترین این کارخانه ها  هبی هاچن کربن با ظرفیت 60 هزار تن است . این کارخانه بر تولید الکترودهای UHP تمرکز دارد .

    حداقل دو پروژه هم در منطقه خود مختار مغولستان ساخته شده  به نظر می رسد این منطقه برای تولید کنندگان امن تر است چرا که هیچ سازنده الکترودی در سال 2017 در این منطقه تحت فشارهای دولت بسته نشده است. این منطقه خارج از محدودیت های سیاست دولت است . 

    همچنین ظرفیتهای جدیدی که هنوز به طور رسمی اعلام نشده اند نیز در دست طراحی و ساخت وجود دارند. نماینده یکی از تولید کننده های الکترود خبر از افزایش ظرفیت 100 هزار تنی داده است .
    در نتیجه در دو تا سه سال آینده ظرفیت تولید الکترودگرافیتی در چین افزایش چشمگیری خواهد داشت و حاشیه سود و قیمتهای فروش فولادسازها را تحت تاثیر قرار خواهد داد . به علاوه، احتمال نمی رود تقاضای جهانی به اندازه ای باشد که افزایش تولید چین را جذب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر