چین، بازار بیلت را تحت فشار قرار می دهد

عصر معدن- رشد حجم صادرات چین طی ماه مارس حاوی یک پیام برای بازارهای بین المللی است. قیمت های چین رقابتی تر از دیگر بازارهاست و چینی ها توانسته اند جایگاه بهتری در میان خریداران سایر کشورها پیدا کنند.;

چین، بازار بیلت را تحت فشار قرار می دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از پلنر، چینی ها در ماه گذشته 65/5 میلیون تن فولاد صادر کرده اند که رشد چشمگیر 6/16 درصد را در قیاس با فوریه نشان می دهد. به علاوه، احتمال می رود با شرایط بازار داخلی و موجودی بالای انبارهای تجار، این روند در ماه جاری نیز ادامه یابد. لازم به ذکر است که برخی از فولادسازان با پیش بینی شرایط بازار پس از عید شکوفه ها، اولین قراردادهای ماه مارس را در دسامبر 2017 منعقد کرده بودند. آنها همچنین اعتقاد دارند که در نیمه ابتدایی سال قیمت های چین در بازارهای صادراتی از دیگر تامین کنندگان رقابتی تر خواهد بود و روند افزایش صادرات ادامه یابد.
    انتشار این اخبار در بازار به همراه شرایط نامعلوم بازار قراضه وارداتی ترکیه باعث شد تا عرضه کنندگان منطقه سی آی اس مجبور به کاهش مجدد قیمت های پیشنهادی خود شوند. از طرفی، تعدد پیشنهادات در بازار سبب شده تا خریداران فعلا از خرید منصرف شوند و به نظاره بازار بنشینند. در حال حاضر، فروشندگان در این منطقه حاضر به انجام معامله در محدوده 515 تا 520 دلار/تن فوب هستند و معاملاتی در این دامنه قیمت صورت گرفته است. تجار اما در محدوده 500 تا 510 دلار/تن فوب نیز پیشنهاد فروش مطرح کرده اند.
    پس از انجام چند معامله طی هفته گذشته، بازار قراضه وارداتی ترکیه مجددا به سکوت فرروفته است. در نتیجه، قیمت در بازار به حال ثبات در آمده است و مذاکرات برای تعیین روند آتی بازار ادامه دارد. از سویی، عرضه کنندگان امریکایی قیمت های خود را تا محدوده 365 دلار/تن سی اف آر پایین آورده اند، با این حال قیمت ها در حوزه بالتیک و اروپا هنوز جذاب تر است. اخرین معاملات انجام شده برای قراضه 80 درصد حوزه بالتیک در محدوده 354 دلار/تن سی اف آر نهایی شده اند.
    بیلت سازان کشورمان نیز متاثر از تحولات بازار، پس از بازگشت از تعطیلات نوروز پیشنهادات صادراتی خود را 5 تا 10 دلار کاهش داده اند. در حال حاضر، قیمت های پیشنهادی ایران در محدوده 495 تا 500 دلار/تن فوب هستند و فولادسازان بزرگ توانسته اند حجم های بزرگی را در این دامنه به فروش برسانند. البته، تحت تحولات هفته اخیر بازار ارز، انتظار می رود که صادرات از سوی فولادسازان کشور تا حدودی محدود شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر