پالادیم از مرز ۱۵۵۰دلار عبور کرد / طلا گران باقی ماند

عصر معدن- پالادیم در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی به بالای ۱۵۵۰ دلار در هر اونس صعود کرد و همزمان قیمت طلا تحت تأثیر افت ارزش دلار، افزایش یافت.;

پالادیم از مرز ۱۵۵۰دلار عبور کرد / طلا گران باقی ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، به 1554.50 دلار رسید. این فلز ارزشمند تحت تأثیر کمبود عرضه از ابتدای سال 2019 تاکنون 23 درصد رشد قیمت داشته است.

    حداقل 15 شرکت معدنی در آفریقای جنوبی که تولیدکننده بزرگ پالادیم است، اطلاعیه اعتصاب کارکنانشان را که اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد، دریافت کرده‌اند.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، افزایش قیمت پالادیم ناشی از مشکلات عرضه به خصوص اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی روی داده که تولید این فلز را مختل خواهد کرد. همچنین اخبار مثبت از مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین نیز از قیمت این فلز پشتیبانی کرده است. این نظر وجود دارد که تعرفه‌های تنبیهی از سوی دو کشور روی تقاضا تاثیر منفی می‌گذارد به همین دلیل توافق احتمالی چنین خطری را خنثی خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد اگر دو کشور موفق شوند اختلافات باقی مانده را حل کنند، بزودی توافقی را با شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین برای پایان دادن به جنگ تجاری امضا خواهد کرد.

    در این بین، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1328.11 دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.2 درصد افزایش، 1331.7 دلار معامله شد.

    دلار آمریکا در برابر ارزهای رقیب در معاملات روز سه شنبه کاهش داشت.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری حمایت در سطح 1321 دلار را خواهد آزمود و اگر پایین این قیمت شکسته شود طلا ممکن است تا مرز 1311 دلار عقب نشینی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 15.90 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، 856.5 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر