تنبیه کارخانجات فولادساز چینی به روش اخطار با کارت های زرد و قرمز

عصر معدن- امروز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) مقامات چینی به ۱۲ کارخانه فولادساز که خلاف مقررات زیست محیطی و ایمنی فعالیت می کردند، اخطار داده و کارت زرد دادند.;

تنبیه کارخانجات فولادساز چینی به روش اخطار با کارت های زرد و قرمز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن» به نقل از کیوان جعفرى طهرانى تحلیلگر و کارشناس بین المللى سنگ آهن و فولاد،علاوه بر این تعداد، دولت چین 19 فولادساز دیگر را با اعطای کارت قرمز از لیست شرکت های واجد شرایط حذف و جریمه سنگین کردند.

    طبق اعلام وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، شرکت های بزرگی از جمله گروه آهن و فولاد  Hebei Rongxin و شرکت آهن و فولاد Shanxi Xintai از جمله شرکت هایی هستند که موفق به ارائه و ارسال گزارش بازرسی خود در زمان مقرر نشده اند.

    هم اکنون MIIT از سیستم هشداری مشابه مسابقات فوتبال استفاده می کند بدین ترتیب که برای نخستین بار اخطار درقالب کارت زرد به کارخانه ها داده می شود. در صورت عدم رعایت مسائل زیست محیطی سپس کارت قرمز داده می شود . دریافت کارت قرمز به منزله قرارگرفتن اسم شرکت در لیست شرکت های بدون صلاحیت و اعمال جریمه سنگین خواهد بود.

    اولین تحلیل دوباره این موضوع مى گوید،مهم‌ترین عاملی که کارخانجات فولاد ساز را مرتکب اخطار اولیه و دریافت کارت زرد می کند، عدم رعایت در استفاده از سنگ آهن و کنسانتره با عناصر مزاحم پایین است. تا سال 2016 سنگ آهن با فسفر بالا بیشتر مشمول جریمه می شد ولی از ابتدای 2017 سنگ آهن سولفور بالا بیش‌ترین جریمه را دارد.

    دومین تحلیل حاکى از آن است که، دریافت کارت قرمز به فرض استفاده از سنگ آهن با کیفیت مناسب، زمانی مشمول کارخانه فولاد می شود که یا کاهش ظرفیت طبق برنامه نداده باشد، و یا از کاتالیست مناسب استفاده نکرده باشد یا براساس تعهدات قبلی مراحل تبدیل کوره بلند به کوره قوس الکتریکی را شروع نکرده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر