آیا مس گران می‌شود؟

عصر معدن- بهای فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی در هفته گذشته روندی صعودی داشت.;

آیا مس گران می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس گفت: قیمت فلز بنیادین مس از 5646 دلار به ازای هر تن در تاریخ 5 ماه آگوست سال 2019 میلادی، به قیمت 5743 دلار به ازاء هر تن در تاریخ 9 ماه اگوست سال میلادی جاری، معامله شد.

    عوامل زیادی در هفته قبل بر قیمت فلز مس در بازارهای جهانی اثر داشتند که مهم ترین آن به شرح زیر است.
    در هفته معاملاتی گذشته براساس گزارش سایت Kitco، تشدید جنگ تعرفه ای بین چین و آمریکا موجب گردید تا چشم انداز اینکه بانک فدرال رزرو نرخ بهره بانکی این کشور را در نشست آتی این بانک در ماه سپتامبر سال جاری میلادی کاهش دهد، را در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین المللی به وجود آورد. 

    به دنبال این مسئله ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای عمده جهان مانند یورو در هفته قبل کاهش یافت و نرخ بازدهی اوراق خزانه این کشور نیز با افت همراه شد که این امر به نوبه خود موجب گردید تا تقاضای فیزیکی معامله‌گران بین المللی به خرید فلزات بنیادین مانند مس در بازارهای جهانی، افزایش یابد و به دنبال آن قیمت این فلزات در هفته گذشته روندی صعودی داشته باشد.

    تحلیل تکنیکال:
    با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، فلز مس روند بلند مدت صعودی دارد و لازم به ذکر است که این فلز بنیادین، نوساناتی را نیز در این بین تجربه خواهد کرد. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، فلز بنیادین مس روندی صعودی داشت و در هفته بعد با احتمال زیادی دارای روندی نزولی خواهد بود.
    در این صورت فلز اگر مس بخواهد روندی کاهشی داشته باشد و در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت تاریخی و مهم خود که 5700 دلار به ازاء هر متریک تن است، احتمالا تا حمایت قیمتی 5400 دلار به ازای هر متریک تن نیز افت خواهد یافت. 
    در غیر این صورت چنانچه مس روندی صعودی داشته باشد، در این صورت با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی 5900 دلار به ازاء هر تن، احتمال این که قیمت مس، تا سطح مقاومتی  6100 دلار به ازاء هر متریک تن افزایش یابد، وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر