آلومینیوم در پایین‌ترین قیمت

فلزات ارزان شدند

عصر معدن- در آغازین روزهای سال جاری قیمت محصولات معدنی مسیر کاهشی در پیش گرفته‌اند و رو به پایین حرکت می‌کنند.;

فلزات ارزان شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس نمودارهای جهانی قیمت مس در 15 روز گذشته در حال افت بوده است و با وجود اینکه طی هفته گذشته قیمت مس افزایش داشته است اما همچنان با قیمت روزهای اوج خود در این ماه یعنی حدود 7000 دلار فاصله دارد.

    در حال حاضر قیمت مس در نمودارهای جهانی در مرز 6760 دلار برای هر تن است. در این میان مسیر قیمتی آلومینیوم کما فی السابق روند نزولی بدون نوسان خود را حفظ کرده است و اکنون در پایین ترین حد خود طی شش ماه گذشته رسیده است. هر تن از این محصول معدنی در نمودارهای جهانی 1969 دلار قیمت دارد و این یعنی نسبت به یک ماه گذشته بیش از 160 دلار کاهش قیمت داشته است.

    اما فلز روی دیگر محصول معدنی است که با اینکه شیب خیلی تندی را تجربه نکرده اما همچنان نسبت به یک ماه گذشته با کاهش قابل توجه قیمت مواجه بوده است و حدود 170 دلار کاهش یافته است. بر اساس آمار، فلز روی  اکنون 3234 دلار در هر تن معامله می شود.

    آمار نزولی روی در حالی است که فلز سرب نیز با وجود اینکه نسبت به یک ماه قبل و ابتدای امسال کاهش قیمت داشته اما وضعیت بهتر از روی را تجربه می کند. به گو نه ای که اکنون 2384 دلار در هر تن قیمت دارد و نسبت به ماه قبل کمتر از 100 دلار کاهش یافته است.

    این فلز از ابتدای سال 1397 نیز در بازارهای جهانی پس از یک افت حدود 100 دلاری، اکنون در مسیر رشد قیمت قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر