گره مجدد در بازار داخلی فولاد چین

عصر معدن- فشار فاکتورهای منفی در سطح کلان، افزایش تنشها بین چین و امریکا و ایجاد بیم در میان سرمایه گذاران بازار از یک سو و اقدام دولت در خصوص کاهش بدهی ها به اقتصاد و تزریقات مالی باعث شده تا بازار زیرساختها و مسکن تحت فشار قرار گرفته و تقاضا برای میلگرد کاهش یابد.;

گره مجدد در بازار داخلی فولاد چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پلنر، بازار آهن و فولاد شانگهای در روزهای اخیر شرایط پیچیده ای پیدا کرده است. در 12 آوریل، بهای میلگرد در بازار فیوچرز شانگهای به 3402 یوان رسید. در بازار فیزیکی نیز امروز بهای میلگرد تقریبا ثابت و بهای بیلت تانگشان 20 یوان افزایش یافت. از نقطه نظر عرضه و تقاضای میلگرد، هفته گذشته معاملات میلگرد شرایط بهتری داشت و موجودی انبارها به شدت افت کردند. با این وجود، هنوز موجودی انبارها بسیار زیاد است و احتمال دارد شرایط فعلی تا مدتی ادامه یابد.

    از طرفی، تنش های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ دنیا می تواند تاثیر بیشتری بر اقتصاد چین و امریکا و حتی دنیا گذارد. تمایل سرمایه گذاران به ماندن در بازار کمتر شده و ریسک سرمایه ها افزایش یافته است. در این میان، کالاهای صنعتی از جمله میلگرد تحت فشار زیادی واقع شده اند.

    همچنین، شی جین پین در کنفرانس اقتصادی یک بار دیگر به کاهش ریسک اقتصاد اشاره کرد و از کاهش تزریقات بانک مرکزی خبر داد. از این رو، بسیاری از شهرها از توقف پروژه های زیرساختی خود خبر می دهند. تاثیر این خبر در بازار مسکن نیز خود را نشان داده و رشد فروش خانه های جدید از 16/1 درصد در نیمه سال قبل به 4/1 درصد در فوریه امسال رسیده است. بسیاری از بانک ها نیز نرخ بهره وام های مسکن را افزایش داده اند که خود عامل کاهش تقاضا برای خانه های جدید شده است. از این رو، انتظار می رود که شرایط پیچیده فعلی بازار میلگرد ادامه پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر