خط قرمز بزرگترین جواهرساز جهان مشخص شد

عصر معدن- پاندورا، بزرگترین جواهرساز جهان، استفاده از نقره و طلای استخراج شده را متوقف کرده است و اکنون فقط با فلزات گرانبهای بازیافتی تولید می‌کند که برای تولید به انرژی کمتری نیاز دارند.;

خط قرمز بزرگترین جواهرساز جهان مشخص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، این شرکت دانمارکی که با دستبندهای جذاب 65 تا 95 دلاری خود شناخته می‌شود، سالانه حدود 340 تن نقره و یک تن طلا خریداری می‌کند. بر اساس گزارش سالانه این شرکت، زنجیره تامین آن 264 و 224 هزار تن دی اکسیدکربن در سال 2022 تولید کرد.

    مدز تومی-مدسن، معاون ارشد ارتباطات و پایداری پاندورا گفت که استفاده از فلزات بازیافت‌شده به جای استخراج‌های جدید، انتشار غیرمستقیم دی اکسیدکربن پاندورا را سالانه حدود 58 هزار تن کاهش می‌دهد.

    زنجیره تامین فلزات بازیافتی خطراتی را به همراه دارد زیرا طلای سرقت شده را می‌توان برای بازیافت فروخت و اثبات منشأ فلزات پس از ذوب‌شدن آسان نیست. پاندورا برای کاهش خطرات، از یک استاندارد نگهداری زنجیره‌ای استفاده می‌کند که توسط شورای مسئول جواهرات (RJC) ایجاد شده است. برای مثال، این استاندارد، سکه‌های طلا و شمش‌های طلا را به عنوان منبع طلای بازیافتی مستثنی می‌کند.

    پاندورا 103 میلیون قطعه جواهرات در سال 2022 فروخت، در دو کارخانه در تایلند جواهرات تولید می‌کند و سومین کارخانه را در ویتنام می‌سازد. رقبایی مانند مونیکا وینادر و Missoma نیز استفاده از نقره و طلای 100 درصدی بازیافتی را تبلیغ می‌کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، رویترز پالایشگاه های فلزی نقره را از کاتالیزورهای صنعتی، اشعه ایکس، تجهیزات الکترونیکی و ظروف نقره قدیمی بازیافت می‌کنند. آنها طلای بازیافتی را از ضایعات تولید جواهرات و جواهرات قدیمی بدست می آورند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر