تجدیدقوای طلا برای شکستن قیمت بالاتر

عصر معدن- قیمت طلا در آستانه سخنرانی رییس جمهور آمریکا و انتظار سرمایه گذاران برای دریافت نشانه‌هایی از وضعیت جنگ تجاری واشنگتن و پکن، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی ثابت ماند.;

تجدیدقوای طلا برای شکستن قیمت بالاتر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییری نداشت و 1456 دلار معامله شد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1457 دلار ایستاد.

    در آستانه سخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در کلوب اقتصادی نیویورک که ممکن است طی آن خبر جدیدی درباره توافق تجاری با چین اعلام شود، بازارها در معاملات روز جاری در وضعیت احتیاط بسر می‌برند.

    به گفته نیکلاس فراپل، مدیرکل شرکت ABC Bullion، تحولات جدید در جنگ تجاری آمریکا-چین یا هر آماری که به نرخ تورم اشاره کند، روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. وی در ادامه افزود: طلا در سطح 1488 دلار با مقاومت شدیدی روبرو است.

    چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال شیکاگو هفته گذشته اظهار کرده بود که اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی است اما روند رشد تورم در تصمیم گیری برای روند آتی نرخ‌های بهره حائز اهمیت خواهد بود.

    واشنگتن و پکن با حذف تعرفه‌ها در راستای امضای فاز اول توافق تجاری موافقت کرده بودند اما ترامپ بعدا چنین توافقی را تکذیب کرد.

    مناقشه تجاری 16 ماهه آمریکا و چین و ابهامات پیرامون خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا، بازارهای مالی را ملتهب کرده و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته و قیمت طلا را از ابتدای سال 2019 تاکنون بیش از 13 درصد بالا برده است.

    با این حال ناآرامی سیاسی در هنگ کنگ از طلا به عنوان دارایی امن اندکی حمایت کرده است. ریسک گریزی در بازار اغلب از قیمت طلا که در شرایط ناآرامی سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، حمایت می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز سه شنبه تحت تاثیر ابهامات پیرامون توافق آمریکا و چین برای پایان دادن به جنگ تجاری و ناآرامی سیاسی در هنگ کنگ، ثابت بودند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 16 دلار و 86 سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 878 دلار و 41 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 1686 دلار و 34 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر