بهای طلا در هفته گذشته به بالاترین رقم در ۶ سال پیش رسید

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، اما به طور کلی روندی صعودی داشت. لازم به ذکر است قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین ۱۴۱۴.۳۲۵ دلار به ازاء هر اونس در تاریخ ۱۵ ماه جولای سال ۲۰۱۹ میلادی، به میانگین قیمت ۱۴۰۶.۶۰۰ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۱۹ ماه جولای سال میلادی جاری، رسید.;

بهای طلا در هفته گذشته به بالاترین رقم در ۶ سال پیش رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس نوشت: طلا با افزایش قیمتی معادل با 1.7 درصد در هفته قبل مواجه شد و به بالاترین میزان خود در 6 سال گذشته رسید.در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گران قیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت.

    در هفته معاملاتی گذشته  افزایش احتمال کاهش نرخ‌های بهره بانکی توسط بانک فدرال رزرو آمریکا، موجب شد تا نگرانی نسبت به کاهش ارزش دارایی ها در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به وجود آید و  این مسئله موجب گردید تا ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سبدی از ارزهای عمده جهان مانند یورو در بازارهای جهانی روندی نزولی داشته باشد. در نتیجه با افزایش اقبال سفته بازان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به خرید فلزات گرانبها مانند طلا به عنوان کالایی قیمتی و مطمئن برای سرمایه‌گذاری، قیمت این فلزات گرانبها در هفته گذشته در بازارهای جهانی با افزایش محسوس همراه شد.

    این مسئله در حالی است که در هفته قبل به گزارش سایت Kitco،  افزایش تنش های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه موجب شد تا به دنبال افزایش ریسک سرمایه گذاری سایر بازارهای مالی، تقاضای خرید فلزات گرانبها مانند طلا و نقره توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی، افزایش یابد که متعاقباً  این مسئله افزایش قیمت این فلزات را در هفته اخیر در پی داشت.

    علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه آگوست سال 2019 میلادی با 1 درصد رشد قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1418.60 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.

    در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظر سنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 12 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت نمودند، که از بین این افراد 8 نفر پیش‌بینی رشد قیمت برای طلا، 3 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و 1 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.

    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، مسئله برگزیت در انگلیس، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانکهای مرکزی سایر کشورها، داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوالهای دو کشور چین و هند، بروز تنشهای سیاسی در کشورهای جهان، وضعیت جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین، تنش های سیاسی آمریکا و ایران، بروز بلایای طبیعی و همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.
    در هفته گذشته طلا روندی صعودی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی صعودی داشته باشد.
    در این صورت اگر طلا روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین خط مقاومتی خیلی مهم و تاریخی خود که 1470 دلار به ازاء هر اونس نیست، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی 1500 دلار به ازاء هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت. 
    و در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم و تاریخی خود که 1400 دلار به ازاء هر اونس است، احتمال اینکه تا سطح حمایتی مهم 1375دلار به ازاء هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد.

    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه گردد. این در حالی است که گواههای موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.
    روند قیمتی طلا در هفته‌ای که گذشت به قرار زیر است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر