تبلیغ فروش طلایاب در خیابان‌ها با کدام هدف؟

عصر معدن- بررسی تبلیغات چسبیده شده بر کف برخی از خیابان‌های تهران حکایت از آن دارد که برای خرید طلایاب که به نظر می‌رسد سارقان و جویندگان گنج بیشتر به دنبال آن باشند، در حدود ۳ تا ۹۵ میلیون تومان قیمت دارد.;

تبلیغ فروش طلایاب در خیابان‌ها با کدام هدف؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر با رشد مترو تبلیغات محیطی، سمعی و بصری در نزدیکی ایستگاه‌های آن به شدت افزایش یافته است. نوعی از تبلیغ، چسباندن تبلیغات روی زمین در محدوده ایستگاه‌های مترو است که در روزهای اخیر شهرداری به پاک کردن و تمیز کردن آنها مشغول بوده است.

    در بین این تبلیغات، یک تبلیغ زرد رنگ به شدت خودنمایی می‌کند و با اندکی دقت می‌توان به راحتی متن این تبلیغ زرد رنگ را خواند؛ "ارسال رایگان کاتالوگ فلزیاب". البته در کنار کلمه فلزیاب با سایز کوچک‌تر نوشته شده طلایاب. شاید در نگاه اول این تبلیغ را بتوان یک کسب‌وکار ساده در نظر گرفت اما با کمی تامل این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که در دنیای امروزی طلایاب چه فایده و کارکردی دارد؟ مگر زمان به گذشته بازگشته و در غرب وسترن قرار داریم که جست‌وجوی طلا باب بوده و نیاز به دستگاه‌های طلایاب احساس شود؟

    هر چند وقت یک‌بار و به ویژه در ایام نوروز اخبار زیادی مبنی بر دزدی و سرقت از منازل شنیده شده و در این سرقت‌ها حجم قابل‌توجهی از طلا و سرمایه مردم که در قالب سکه و طلا بوده، به سرقت رفته است. برخی گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارد که سارقان دستگاه مخصوص برای پیدا کردن طلا در منازل مانند طلایاب دارند. در کنار آن، در سال‌های اخیر در شهرستان‌ها و اطراف برخی امامزاده‌ها یک سری افراد در پی پیدا کردن گنج و طلا دست به حفاری‌های مختلفی زده‌اند که سبب بروز آسیب‌هایی به بناهای معماری و تاریخی شده است. با این شرایط به نظر می‌رسد نیروی انتظامی باید نسبت به این تبلیغات نظارت بیشتری داشته باشد.

    بررسی کاتالوگ‌های این تبلیغ نشان از آن دارد که فلزیاب و طلا یاب‌های تبلیغی که برچسب آن‌ها کف خیابان‌ها چسبیده شده است، آن‌چنان ارزان‌ هم نیست و قیمت برخی از آن‌ها که عموماً تولید کشور کانادا و آمریکا هستند در حدود قیمت یک خودرو صفرکیلومتر داخلی است! به عنوان مثال در میان اطلاعات اعلامی در کانال تلگرامی یکی از فروشندگان طلا یاب و فلزیاب، یک مدل گنج یاب نیز وجود دارد که در حدود 45 میلیون تومان قیمت دارد.

    در مجموع برای خرید فلزیاب، طلا یاب و گنج یاب با توجه به تبلیغات سطح شهر باید از 3 تا 95 میلیون تومان هزینه کرد که محصولات ارزان‌قیمت عموماً به عنوان طلا یاب و جداکننده فلز با ارزش از فلز بی‌ارزش شناخته می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر