قیمت طلای جهانی پایین آمد

عصر معدن-قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر صعود بازارهای سهام آمریکا، با کاهش روبرو شد.;

قیمت طلای جهانی پایین آمد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارشپایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1280.24 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.3 درصد کاهش یافت و به 1281.60 دلار رسید.

    بسیاری از بازارهای مالی آسیا روز چهارشنبه به مناسبت تعطیلات رسمی، فعالیت ندارند. بازارهای سهام جهانی روز سه شنبه که شاخص‌های سهام داو و اس‌اندپی 500 صعود کردند، در سطح بالاتری ایستادند.

    بسیاری از بازیگران بازار به نتیجه نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا چشم دوخته‌اند که احتمال روند افزایش نرخ‌های بهره را حداقل در سال میلادی جاری مشخص می‌کند.

    مک کارتی از شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: برخی این احتمال را می‌دهند که آمار اشتغال و تولید ناخالص داخلی باعث شود بانک مرکزی آمریکا برای تحکیم سیاست پولی ترغیب شود با این حال من انتظار ندارم بانک مرکزی موضع فعلی خود را تغییر دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کنند و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و 14.91 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در 885.91 دلار ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، به 1375.57 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر