طلای جهانی از صعود بازماند

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا و رشد دلار، به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر سقوط کرد.;

طلای جهانی از صعود بازماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1312.67 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1311.61 دلار عقب نشسته بود که پایین‌ترین قیمت در بیش از دو هفته گذشته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با 0.1 درصد کاهش، به 1314.30 دلار رسید.

    دلار از پایین‌ترین رکورد خود در سه هفته گذشته فاصله گرفت و در برابر ین به بالاترین حد در 10 هفته گذشته رسید.

    بر اساس گزارش رویترز، آمار وزارت بازرگانی آمریکا عملکرد بهتر از حد انتظار در سه ماهه چهارم سال گذشته را نشان داد که رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2018 را به میزان 2.9 درصد بالا برد.

    بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: اگرچه طلا فعلاً از رشد ارزش دلار و بازده اوراق قرضه تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است اما عوامل بنیادین در بلندمدت از روند افزایشی این فلز ارزشمند پشتیبانی می‌کنند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح 1311 دلار را بیازماید و در صورت شکسته شدن این قیمت، ممکن است تا سطح حمایت بعدی که در 1299 دلار قرار دارد، عقب نشینی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1546.70 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 15.58 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد رشد کرد و به 870.87 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر