طلا از هیجان افتاد

عصر معدن- در هفته ای که گذشت، اگرچه روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی هیجانی همراه بود، اما به طور کلی روندی نزولی داشت. لازم به ذکر است قیمت طلا در هفته گذشته از میانگین ۱۲۹۳.۲۲۵ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۱۴ ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی، به میانگین قیمت ۱۲۸۴.۶۲۵ دلار به ازاء هر اونس در تاریخ ۱۸ ماه ژانویه سال میلادی جاری، رسید.;

طلا از هیجان افتاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت: در هفته اخیر در بازارهای جهانی، بهای فلز گرانقیمت طلا تحت تاثیر اتفاقات مهمی به شرح ذیل قرار گرفت.
    در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco، پس از افزایش شاخص های بورس مهم آمریکا و به دنبال رویکرد سرمایه‌گذاری در بورس، میزان فروش های هیجانی طلا توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به دنبال کسب سود از قیمت های بالای طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته، افزایش یافت. همین امر نیز موجب شد تا قیمت این فلز گرانقیمت روندی کاهشی داشته باشد.

    در همین حال در هفته معاملاتی قبل به گزارش خبرگزاری رویترز، چشم‌انداز مثبت به وجود آمده در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری 2کشور چین و آمریکا، در نشست هفته بعد در واشنگتن و عدم اعمال تعرفه‌های بیشتر بر واردات کالاهای چینی، این عوامل موجب شد تا ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای عمده جهان مانند یورو در هفته معاملاتی قبل در بازارهای جهانی افزایش یابد و به دنبال آن با رویگردانی معامله‌گران بین المللی از خرید طلا، قیمت این فلز ارزشمند روندی نزولی یافت.

    علاوه بر این در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  طلای فیوچر تحویل ماه فوریه سال 2019 میلادی با 0.5 درصد افت قیمت نسبت به هفته قبل، به رقم 1282.80 دلار به ازای هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.
    در همین حال در هفته اخیر، به گزارش گروه تحقیقات سایت Kitco، از بین نظرسنجی انجام شده در بین تحلیلگران حرفه ای 18 نفر، در نظرسنجی‌ها شرکت کردند که از بین این افراد 6 نفر پیش‌بینی رشد قیمت برای طلا، 6 نفر پیش‌بینی کاهش قیمت و 6 نفر نظری بی تفاوت، نسبت به روند قیمت طلا در هفته آتی داشته‌اند.

    این اتفاقات در حالی است که با احتمال زیادی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته‌های آتی، داده های آماری منتشره از اقتصاد کشورها، تغییرات نرخ بهره بانکی آمریکا توسط بانک فدرال رزرو این کشور، سیاست بانک مرکزی اروپا در افزایش یا ثبات نرخ بهره بانکی این منطقه، همچنین برنامه‌های تسهیل مالی بانک های مرکزی سایر کشورها، داده‌های اقتصادی کشور چین، همزمانی فستیوال های دو کشور چین و هند، بروز تنش های سیاسی در کشورهای جهان، وضعیت جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین، تغییرات در توافق برجام کشورهای غربی با ایران و بروز بلایای طبیعی، همچنین تغیبر بهای نفت در بازارهای جهانی خواهد بود.

    تحلیل تکنیکال طلا
    با توجه به شواهد و اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت طلا صعودی است، هرچند که ممکن است طلا در این بین اصلاح قیمت نیز داشته باشد.
    در هفته گذشته طلا روندی نزولی داشت و برای هفته معاملاتی آتی، این پیش‌بینی برای قیمت طلا وجود دارد که با احتمال زیادی، روندی صعودی داشته باشد.
    در این صورت اگر روندی افزایشی داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود که 1290 دلار به ازاء هر اونس می باشد، با احتمال زیادی تا محدوده مقاومتی 1320-1300 دلار به ازاء هر اونس، نیز افزایش خواهد داشت. در غیر اینصورت چنانچه طلا بخواهد طلا تمایل به نزول داشته باشد، در صورت عبور کردن از نزدیکترین ساپورت تاریخی و مهم خود که 1275 دلار به ازای هر اونس است، احتمال اینکه تا خط حمایتی 1250دلار به ازای هر اونس نیز کاهش یابد، وجود دارد.
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه گردد. این در حالی است که گواههای موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر