از کشورهای دیگر طلا بخرید، در ایران بفروشید

عصر معدن- خرید و فروش طلا شاید این روزها فعالیتی با سود فراوان باشد، زیرا قیمت طلا رو به رشد است. اما جای این سوال مطرح است که آیا می توان طلای ایرانی را در کشورهای دیگر و یا طلای خارجی را در ایران خرید و فروش کرد.;

از کشورهای دیگر طلا بخرید، در ایران بفروشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    مسعود عطاریان  پیشکسوت هنر صنعت طلا و جواهر در گفت گو با «عصر معدن» درباره فروش طلای ایرانی در کشورهای دیگر، اظهار کرد: اگر طلای شما متعلق به یک برند خارجی باشد، همان برند خارجی در کشورهای دیگر به ویژه در کشورهای اروپایی این طلا را از شما نمی خرد زیرا می گوید کار ما فروش طلا است.
    وی ادامه داد: درنتیجه باید برای فروش طلا به سراغ مغازه های دست دوم فروش مراجعه کرد. درواقع این سیستم برای کشورهای اروپایی و برای برندهایی همچون کارتیر، بولگاری و.... وجود دارد. این فروشگاه ها تنها فروشنده طلا هستند.
    عطاریان افزود: در کشور ما شرایط متفاوت است و با مراجعه به طلا فروشی و در دست داشتن فاکتور خرید می توان طلا را فروخت.
    به گفته وی، اگر فردی طلایی از خارج از کشور خریداری کرده باشد برای فروش آن در ایران  طلا در بخش های مختلف از جمله وزن، عیار و... مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد و سپس براساس اطلاعات به دست آمده و برمبنای قیمت روز فروشنده طلا را می خرد.البته باید فاکتور خرید طلا (برای هر کشوری که باشد) را به همراه داشته باشد.
    پیشکسوت هنر صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: فروش طلای ایران در دیگر کشورها نیز متفاوت است. ابتدا باید دید که چه کشورهایی بحث خرید طلا را دارند زیرا قوانین کشورها متفاوت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر