خیز طلا برای اوج‌گیری دوباره

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظار سرمایه‌گذاران برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان با هدف محدود کردن آسیب‌های اقتصادی شیوع ویروس کرونا، افزایش پیدا کرد.;

خیز طلا برای اوج‌گیری دوباره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد رشد کرد و به 1598 دلار و 59 سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش، به 1600 دلار و 90 سنت رسید.

    جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا و کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا طی روزهای اخیر به اقدامات لازم در صورت نیاز اشاره کرده‌اند.

    واندانا بهارتی، تحلیلگر شرکت تحقیقات کالای "اس ام سی کام ترید" در این باره اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، بانک‌های مرکزی برای انجام کاهش نرخ‌های بهره در شتاب هستند و این امر ممکن است زمینه را برای رشد قیمت طلا فراهم کند. ما انتظار داریم بانک مرکزی آمریکا در نیمه دوم سال 2020 نرخ‌های بهره را کاهش دهد اما ممکن است این اقدام را در نیمه اول سال هم انجام دهد.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت میکنند.

    انتظار بازار برای تسهیل سیاست پولی از سوی بانک‌های مرکزی از صعود بازارهای سهام حمایت کرد، در حالی که دلار نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک ماه و نیم گذشته ایستاد.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا همسو با بازارهای سهام حرکت میکند زیرا سرمایه گذاران پس از این که هفته گذشته به نقد کردن قراردادهایشان پرداختند، اکنون دوباره به خرید پرداختهاند و بازده پایین‌تر بازدهی اوراق خزانه آمریکا هم از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

    در این بین، آماری که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که فعالیت بخش تولید آمریکا ماه گذشته در پی کاهش سفارش‌های جدید افت کرد که منعکس کننده نگرانی‌ها درباره اختلالات زنجیره تامین به دلیل شیوع ویروس کرونا و بارزکننده نیاز برای کاهش نرخ‌های بهره است.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایهگذاران همچنین منتظر کنفرانس گروه هفت هستند که طی آن وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی اعضای این گروه به بحث درباره تدابیر ضروری برای مقابله با ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن خواهند پرداخت.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیشبینی کرد: هر اونس طلا ممکن است به محدوده 1631 دلار صعود کند. این فلز در سطح 1584 دلار از حمایت برخوردار است و اگر به پایین این سطح سقوط کند، تا مرز 1565 دلار عقب نشینی خواهد کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.9 درصد صعود کرد و به 2544 دلار و 79 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.2 درصد رشد کرد و به 871 دلار و یک سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، 16 دلار و 91 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر