طلای جهانی از صعود بازماند

عصر معدن- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و آمار اشتغال ضعیف آمریکاست که نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی را برانگیخت و در بازه محدودی معامله شد.;

طلای جهانی از صعود بازماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری حدود 0.1 درصد کاهش داشت که به 1297.35 دلار رسید. طلا روز جمعه برای مدت کوتاهی به بالای مرز 1300 دلار صعود کرده بود و روز جمعه یک درصد افزایش پیدا کرده بود که بزرگترین افزایش یک روزه از نهم فوریه بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.1 درصد کاهش یافت و به 1297.50 دلار رسید.

    دلار در برابر ارزهای رقیب 0.1 درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسانده بود، ایستاد و در نتیجه طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، کاهش امروز قیمت طلا یک اتفاق موقتی و ناشی از سودگیری معامله‌گران از افزایش قیمت‌ها در روز جمعه است. دلار عموماً قوی شده و طلا را دچار فشار نزولی بیشتری کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا اغلب یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به شمار می‌رود. آنچه که افت قیمت طلا را محدود کرده، عملکرد ضعیف بازارهای سهامی است که پس از انتشار آمار اشتغال ضعیف آمریکا در روز جمعه که تردیدها نسبت به استحکام اقتصاد جهانی را برانگیخت، به سختی تلاش می‌کنند به پیش‌روی خود ادامه دهد.

    آمار رسمی که روز جمعه منتشر شد نشان داد اقتصاد آمریکا در فوریه تنها 20 هزار شغل ایجاد کرد که پایین‌ترین میزان اشتغالزایی از سپتامبر سال 2017 بود و به نشانه‌های کندی فعالیت اقتصادی این کشور در سه ماهه اول افزود.

    شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی اعلام کرد: جذابیت سرمایه گذاری در طلا به دلیل چشم‌انداز رشد قوی دلار آمریکا در بحبوحه افت رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 لطمه دیده است.

    در این بین، کمیسیون تجارت معاملات آتی کالای آمریکا اعلام کرد سفته‌بازان شمار قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی طلا را در هفته منتهی به پنجم مارس، به پایین‌ترین حد در یک ماه اخیر کاهش داده‌اند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و به 1522.45 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 15.31 دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 814.68 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر