قیمت طلای جهانی بالا رفت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید اقدامات تجاری تلافی جویانه آمریکا و چین که تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کرد، به رکورد بالای جدیدی افزایش یافت.;

قیمت طلای جهانی بالا رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.9 درصد رشد کرد و به 1539 دلار و 70 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.8 درصد افزایش یافت و به 1549 دلار و 50 سنت رسید.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پس از اقدام پکن در وضع تعرفه تلافی جویانه روی 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی، اعلام کرد روی واردات 550 میلیارد دلار کالای چینی پنج درصد دیگر تعرفه اضافه می‌کند.

    استفن اینس، یکی از شرکای شرکت ونگارد مارکتس در این باره گفت: طلا از طوفان توییتری ترامپ در روز جمعه سود برد.

    بازارهای سهام در واکنش به این تحولات سقوط کردند و بازارهای سهام آسیا ریزش روز جمعه بازار آمریکا را دنبال کرده و عقب‌گرد پیدا کردند.

    معامله گران همچنین اخبار نشست گروه هفت را دنبال می‌کنند تا شاید ترامپ در این نشست درباره تعرفه‌ها تغییر عقیده دهد. اما کاخ سفید اعلام کرده که ترامپ افسوس خورده که چرا زودتر تعرفه‌ها روی کالاهای چینی را افزایش نداده است.

    طلا بخشی از رشد قیمتی که ابتدای معاملات داشت را تحت تاثیر سودگیری معامله گران از دست داد.

    در این بین، یک روزنامه دولتی چین به نقل از لیو هی، معاون نخست وزیر این کشور نوشت: چین با تشدید جنگ تجاری مخالف است.

    جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه گفته بود بانک مرکزی برای حفظ سلامت اقتصاد اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد اما درباره کاهش سریع نرخهای بهره قولی نداد.

    بازارها روی کاهش 25 واحدی نرخهای بهره در ماه میلادی آینده و کاهش 100 واحدی آنها تا پایان سال آینده حساب باز کرده‌اند.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا روز جمعه تحت تاثیر افت بازده اوراق خزانه در برابر سبدی از شش ارز بزرگ 0.5 درصد سقوط کرده بود و نزدیک همین سطح ایستاد.

    کاهش بازده اوراق خزانه و ضعیف شدن ارزش دلار، هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر می‌کند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدوده 1546 تا 1569 دلار صعود کند.

    موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.58 درصد رشد کرد و به 859.83 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.3 درصد افزایش یافت و به 17 دلار و 62 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، 862 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، در 1467 دلار و 23 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر