تب افزایش قیمت طلا فرونشست

عصر معدن- قیمت طلا در بازار جهانی پس از افزایش در سه روز گذشته، روز چهارشنبه در واکنش به رشد ارزش دلار آمریکا، کاهش یافت.;

تب افزایش قیمت طلا فرونشست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور حدود 0.1 درصد کاهش یافت و به 1304.85 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با حدود 0.2 درصد کاهش، به 1304.60 دلار رسید.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز در سنگاپور، دلار قوی و رشد بازارهای سهام موانع پیش روی طلا در معاملات روز جاری هستند و در حال حاضر ریسک پذیری نسبتاً بالایی وجود دارد.

    بازارهای سهام آسیا در آستانه اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در شش ماه گذشته ایستادند.

    بانک مرکزی آمریکا قرار است تصمیم سیاست پولی خود را در یک کنفرانس خبری از سوی جروم پاول، رئیس این بانک به بازارها اعلام کند.

    به گفته لو، بازار منتظر تصمیم بانک مرکزی آمریکا است و انتظارات بر عدم افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری است.

    معامله گران حتی کاهش نرخ‌های بهره در سال 2020 را پیش بینی می‌کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار آمریکا در پی تنش مجدد در مذاکرات تجاری آمریکا و چین، در برابر همتایان خود صعود کرد. سرمایه گذاران از سال گذشته که تنش‌های تجاری میان غول‌های اقتصادی جهان به اوج رسید، متقاضی خرید دلار به عنوان دارایی مطمئن شده بودند.

    دلار قوی‌تر معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می‌شوند، گران‌تر کرده و تقاضا برای خرید طلا را محدود می‌کند.

    در این بین، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری پس از این که روز گذشته از مرز 1600 دلار عبور کرد و تا رکورد 1606 دلار پیش رفت، در معاملات روز چهارشنبه 0.3 درصد افزایش یافت و به 1601.47 دلار رسید.

    قیمت پالادیم که در تولید کاتالیزورهای کاهش آلودگی خودرو به کار می‌رود، از اواسط اوت حدود دو برابر افزایش یافته و از ابتدای سال 2019 تاکنون حدود 27 درصد رشد کرده است.

    به گفته تحلیلگران، ریسک ممنوعیت صادرات قراضه فلزات ارزشمند از سوی روسیه که تولیدکننده بزرگ پالادیم است، به نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه در بازار افزوده و قیمت این فلزات را به رکورد بی سابقه‌ای رسانده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افت کرد و به 15.33 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.2 درصد افزایش یافت و به 855.93 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر