قیمت طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت اما بالای مرز روانی مهم ۱۴۰۰ دلار ماند.;

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 1410 دلار و 73 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1413 دلار رسید.

    آمار نشان داد تولید صنعتی چین در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.3 درصد رشد کرده و بالاتر از نرخ 5.2 درصد مورد پیش‌بینی تحلیلگران بوده است. همچنین سرمایه گذاری دارایی ثابت در این کشور از ژانویه تا ژوئن 5.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و از نرخ 5.5 درصد رشد مورد پیش‌بینی تحلیلگران فراتر رفت.

    به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب چین نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برطرف کرد و باعث شد معامله‌گران به سودگیری از افزایش اخیر قیمت طلا بپردازند. با این حال آمار نشان داد رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم آهسته شده و به 6.2 درصد رسیده که ضعیف‌ترین روند در 27 سال گذشته بوده است.

    همچنین تنش‌های بیشتر پیرامون مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن را قوی نگه داشته است.

    عامل دیگری که به جذابیت طلا ضربه زد، پیشروی بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه بود که از آمار اقتصادی مثبت چین دلگرمی پیدا کردند.

    بر اساس گزارش رویترز، همچنین شاخص دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ اندکی بالا رفت. با این حال شاخص دلار در سه روز معامله پیش از آن تحت تأثیر چشم‌انداز کاهش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه میلادی جاری کاهش پیدا کرده بود.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اظهار کرد: هر اونس طلا در محدوده 1404 تا 1421 دلار خنثی به نظر می‌رسد و در صورت خروج از این محدوده می‌تواند روند حرکت مشخصی پیدا کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 15 دلار و 19 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، به 832 دلار و 74 سنت رسید. همچنین هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و 1553 دلار و 20 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر