حرکت افزایشی طلای جهانی متوقف شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با اقدام سرمایه گذاران برای سودگیری از رشد قیمت روز گذشته، کاهش پیدا کرد.;

حرکت افزایشی طلای جهانی متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1529 دلار و 62 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1535 دلار و 60 سنت صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1537 دلار رسید.

    با این حال قیمت طلا از درخواست رسمی استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا توسط دموکراتها که باعث برانگیخته شدن نگرانیهای سیاسی شده است، پشتیبانی شده است. دموکراتها ترامپ را متهم کرده‌اند به دنبال کمک خارجی برای کنار زدن جو بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بوده است.

    استفن اینس، استراتژیست شرکت اکسی تریدر اظهار کرد: آشفتگی در چشم انداز سیاسی، به ضعف اقتصاد کلان افزوده شده و این ریسک ممکن است باعث نزول بازارهای سهام و تضعیف دلار آمریکا شود اما در عوض به نفع طلا خواهد بود. همچنین عامل دیگری که از فلز زرد پشتیبانی کرد، آمار اعتماد مصرفی آمریکا بود که نگرانی‌ها نسبت به اقتصاد جهانی را تشدید کرد.

    شاخص دلار آمریکا در تجارت آسیایی ثابت ماند در حالی که بازارهای سهام تحت تاثیر ابهامات سیاسی آمریکا کاهش پیدا کردند.

    اظهارات تند روز سه شنبه ترامپ درباره چین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بار دیگر نگرانی‌ها نسبت به روند پیشرفت مذاکرات تجاری میان دو کشور را برانگیخت.

    بر اساس گزارش رویترز، اختلاف تعرفه‌ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان بیش از یک سال است که ادامه دارد و باعث التهاب بازارهای جهانی و کندی رشد اقتصاد جهانی شده و در نتیجه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 18 درصد رشد کرده است.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به بیش از 1546 دلار صعود کند زیرا مقاومت در سطح 1524 دلار را شکسته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 1669 دلار و 49 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 18 دلار و 52 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و به 953 دلار و دو سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر