طلای جهانی این هفته گران‌تر می‌شود

عصر معدن- بر مبنای نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه گذاران انتظار دارند طلا در هفته جاری روند صعودی خود را حفظ کند.;

طلای جهانی این هفته گران‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، طلا هفته گذشته از افت بیش از یک درصدی بورس‌های جهان حمایت یافت. روند نزولی اخیر بازارهای سهام جهانی پس از توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که مکزیک را به دلیل مشکلات مهاجرت به اعمال تعرفه بالاتر تهدید کرد، ایجاد شد.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، 15 نفر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 73 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند اما این هفته هیچکس انتظار نداشت قیمت طلا پایین‌تر رود. در این بین چهار نفر یا 27 درصد نیز نظری نداشتند.

    در میان سرمایه گذاران، 448 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها 242 نفر یا 54 درصد افزایش قیمت طلا و 123 نفر یا 27 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 83 نفر یا 19 درصد نیز نظری نداشتند.

    در نظرسنجی هفته پیش، هر دو گروه کارشناسان و سرمایه گذاران به روند افزایشی طلا خوش بین بودند. هر اونس طلا برای تحویل در اوت در معاملات روز جمعه بازار آمریکا 18.70 دلار یا 1.5 درصد افزایش یافت و در 1311 دلار بسته شد و برای کل هفته 2.1 درصد رشد قیمت نشان داد. همچنین طلا در ماه مه 2 درصد رشد قیمت داشت که نخستین رشد ماهانه پس از سه ماه کاهش متوالی بود.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز انتظار دارد طلا از برخی عواملی که هفته گذشته ارزش این فلز را تقویت کردند بهره بیشتری ببرد. وی به کیتکونیوز گفت: تهدید جدید برای وضع تعرفه‌های بالاتر و تولیت‌های ترامپ ریسک گریزی را تقویت کرده و از بهای معاملات طلا در هفته جاری پشتیبانی خواهد کرد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه اس آی ای نیز گفت: وی به دلیل ابهامات ژئوپلیتیکی که پس از تهدید شدن مکزیک از سوی دونالد ترامپ برای وضع تعرفه پنج درصدی روی واردات کالاهای مکزیکی به وجود آمد، به روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین شده است.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا از تحولات سیاسی پشتیبانی خواهد شد.

    نگرانی‌ها نسبت به تشدید اختلافات تجاری از عوامل اصلی حمایت کننده رشد قیمت طلا در چند هفته گذشته بوده و تقاضا برای طلا و سایر دارایی‌های مطمئن را افزایش داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر