این فلز گران، ارزان می شود

عصر معدن- طی هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی نقره روندی نزولی داشت.;

این فلز گران، ارزان می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین 14.7350 دلار به ازاء هر اونس در تاریخ در تاریخ 5 نوامبر سال 2018 میلادی، به میانگین قیمت  14.3400 دلار به ازاء هر اونس در تاریخ 9 ماه نوامبر سال میلادی جاری، معامله شد.
    در هفته گذشته به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نقره فیوچر تحویل ماه دسامبر 2018 میلادی، در بازار بورس فلزات نیویورک با 2 درصد کاهش طی هفته قبل، به قیمت 14.2600 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه رسید.
    گروه تحلیلی سی ولکس در گزارشی نوشت: به نظر می‌رسد خواص پرکاربرد بودن فلز گرانقیمت نقره در صنایع مختلف، و همچنین ارزان تر بودن قیمت فلز نقره نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال سرمایه گذاران به خرید نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز ارزشمند را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار داده، و می‌دهد.

    تحلیل تکنیکال نقره
    با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد، روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره نزولی بود و برای هفته آینده نیز، این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی این فلز گرانقیمت روندی نزولی داشته باشد.
    در این صورت اگر روندی نزولی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که 14.3000 دلار است، احتمال اینکه‌ تا خط حمایت تاریخی و مهم  14.0000 دلار به ازاء هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد.
    در غیر اینصورت، چنانچه نقره بخواهد فلز گرانقیمت نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی 14.7000 دلار، با احتمال زیادی تا سطح مقاومتی مهم و تاریخی 15.0000 دلار به ازاء هر اونس نیز افزایش خواهد یافت. 
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که گواه های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    روند قیمتی نقره در هفته گذشته به قرار زیر است:

    و همچنین نمودار قیمتی نقره در چند ماه گذشته به صورت زیر است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر