طلا حاضر به افزایش قیمت نشد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت به سوی دارایی‌های پرریسک متمایل شدند، کاهش یافت.;

طلا حاضر به افزایش قیمت نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1459 دلار و 23 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش، به 1465 دلار و 30 سنت رسید.

    به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، دلار قوی‌تر و آمار اقتصادی مثبت روی تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش اندک قیمت طلا شده است.

    رشد فعالیت کارخانه‌ای چین در نوامبر که دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد به بازارهای سهام وارد شوند و تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را کاهش داد.

    عاملی دیگری که روی تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا تاثیر گذاشت، رشد ارزش دلار بود که طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

    ابهامات پیرامون حل مناقشه تجاری 17 ماهه میان آمریکا و چین مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته قانونی را امضا کرد که وزارت خارجه را ملزم می‌کند حداقل سالانه تایید کند هنگ کنگ به حد کافی از خودمختاری برخوردار است تا از شرایط تجاری مطلوب آمریکا برخوردار شود. پکن این اقدام را محکوم و اعلام کرد اقدامات متقابل قاطعی را انجام خواهد داد.

    قیمت طلا در نوامبر به دلیل خوش بینی به توافق تجاری مقدماتی آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، تقریبا چهار درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش از نوامبر سال 2016 بود.

    تحلیلگر گروه بانکی ANZ اظهار کرد: از هفته گذشته اتفاق خاصی روی نداده اما بازار درباره روند تحولات پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین در ابهام مانده و طلا به دلیل عدم داشتن روند قیمت مشخص، اندکی کاهش پیدا کرده است.

    قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون بیش از 13 درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 16 دلار و 92 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 896 دلار و 72 سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 1840 دلار و 9 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر