روند قیمت طلا افزایشی شد

عصر معدن- قیمت طلا روز پنج‌شنبه در پی اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا که رشد ارزش دلار را متوقف کرد، اندکی افزایش پیدا کرد.;

روند قیمت طلا افزایشی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد افزایش پیدا کرد و به 1224.13 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه حدود 0.6 درصد افزایش یافته بود که بزرگترین افزایش یک روزه از اواسط ماه میلادی جاری بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در 1223.2 دلار ایستاد.

    به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا - اقیانوسیه شرکت OANDA، مواضع بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی از نقطه نظر تجارت دلاری سازنده بود و ممکن است ارزش دلار را پایین بیاورد که به پشتیبانی از قیمت طلا کمک خواهد کرد.

    دلار پس از این که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا گفت: نرخ‌های بهره پایین محدوده خنثی هستند و انتظارات را برای پایان یافتن سیکل افزایش نرخ‌های بهره برانگیخت، از نرخ روز چهارشنبه که بالاترین رکورد در دو هفته گذشته بود، عقب‌نشینی کرد.

    ضعیف شدن ارزش دلار، طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند. با این حال تحلیلگران گوشزد کردند که رشد قیمت طلا به دلیل افزایش علاقه به دارایی‌های پرریسک، محدود شده است.

    بورس‌های آسیایی در معاملات روز پنج‌شنبه، عملکرد مثبت وال استریت را دنبال کردند و شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن، 0.6 درصد صعود کرد.

    سرمایه‌گذاران برای ارزیابی روند رشد نرخ‌های بهره، منتظر گزارش نشست نوامبر بانک مرکزی آمریکا در روز پنج‌شنبه هستند. بانک مرکزی آمریکا امسال نرخ‌های بهره را سه دور افزایش داده است. چشم انداز افزایش بیش‌تر نرخ‌های بهره آمریکا برای طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، منفی است زیرا هزینه نگهداری این فلز بالا می‌رود و جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

    براساس گزارش رویترز، بازارهای هم‌چنین به دیدار دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی وی در حاشیه دیدار سران گروه جی 20 در آرژانتین چشم دوخته‌اند که به گفت‌وگو درباره مسائل تجاری اختصاص خواهد داشت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری به 14.31 دلار کاهش پیدا کرد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 824 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.5 درصد کاهش پیدا کرد و به 1177.95 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر